Runner's World poleca:

4 składniki dla biegaczy polecane przez naukowców

Poleć ten artykuł:

Poproś o dokładkę szpinaku, zjedz garść rodzynek więcej. Po treningu zadbaj o dolewkę soku wiśniowego, a przed biegiem łyknij espresso. Są dowody, że te składniki zastosowane w odpowiednim momencie poprawią wyniki. Wypróbuj, które Tobie służą najlepiej.

Wiśnie

Na lepszy sen

Sok z wiśni jest bogaty w melatoninę. Ten fitoskładnik reguluje biologiczny zegar człowieka, a od jego odpowiedniego stężenia w organizmie zależy spokojny sen. Dobrego snu potrzebujesz, by wspomagać układ immunologiczny oraz regenerację ciała po wysiłku. Na University Northumbria w Wielkiej Brytanii przeprowadzono badanie, podczas którego dwa razy dziennie przez tydzień dwie grupy testerów wypijały placebo i 30 ml soku z wiśni. Okazało się, że druga grupa zasypiała szybciej, spała dłużej i czuła się bardziej wypoczęta od grupy, która przyjmowała placebo.

Możesz dodać sok z wiśni do koktajlu regeneracyjnego. Suszone owoce świetnie skomponują się z owsianką lub mieszanką studencką, jako przekąska w pracy lub po wycieczce biegowej.

Tagi: dieta biegacza | kofeina | wiśnie | szpinak | rodzynki

Oceń artykuł:

3.7

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij