[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.3

6 ekstra dodatków do koktajli: konopie, spirulina, maca...

Za Tobą męczący bieg? Najszybciej i najłatwiej uzupełnisz wyczerpane zapasy energii i zregenerujesz zmęczone mięśnie, robiąc koktajl na bazie mleka oraz odżywki węglowodanowo-białkowej. A jak wsypiesz do niego łyżkę przynajmniej jednego z tych sproszkowanych dodatków, Twój szejk zyska tyle wartości odżywczych, co emir forsy po sprzedaniu tankowca ropy.

fot. Kat Pisiolek

Więcej białka, antyoksydantów, witamin, minerałów i innych cennych składników odżywczych - każdy z tych sproszkowanych produktów wniesie coś ekstra do Twojego pobiegowego szejka. I nie tylko szejka, bo nikt nie broni Ci dodawać ich również do innych posiłków...

1. Siemię lniane

Jest w czołówce nasion o wysokiej zawartości kwasów tłuszczowych omega-3. Tylko ryby mają go więcej. Działa przeciwzapalnie i redukuje cholesterol. Ma sporo błonnika i pomaga przy zaparciach. Zmiel samodzielnie, bo gotowy proszek jest zwykle odtłuszczony. Szukaj nasion z polskich ekologicznych upraw.

Siemię lniane kupisz w dużym markecie.

2. Maca

Ten sproszkowany korzeń rośliny pochodzącej z Peru jest bogaty w witaminy, wapń i żelazo niczym inkaski król w złoto. Stosowany jako wzmacniacz siły i wytrzymałości u sportowców. Ma lekko orzechowy smak. Dodaj do lekkiego smoothie przez treningiem.

O macę pytaj w eko/bio-sklepach.

Zobacz także: Suplementy dla biegaczy: czy i które warto stosować?

3. Spirulina

Pozyskiwana ze świeżych alg morskich stanowi skoncentrowaną dawkę antyoksydantów, wapnia, żelaza, fosforu i witamin z grupy B, a także kluczowe aminokwasy. W szejku połącz ją z owocami o intensywnym smaku, żeby złagodzić nieco rybno-morski posmak. Zacznij od małych dawek, najlepiej pół łyżeczki.

Spirulinę kupisz ją w aptece.

REKLAMA

REKLAMA

4. Konopie

Spokojnie, bez odlotu. Konopie siewne są jednym z najlepszych źródeł białka niepochodzącego od zwierząt. Dodaj łyżkę do białkowego szejka po treningu. Konopie mają dodatkowo wiele kwasów omega-3 i omega-9. Mają łagodny, lekko orzechowy smak.

Konopie znajdziesz w eko/bio-sklepach.

5. Matcha

W kuchni japońskiej z tych sproszkowanych liści herbaty przyrządza się napar. Możesz łyżkę dodać do smoothies, bo zielony pył ma aż sześć razy więcej antyoksydantów niż jagody goji i dziewięć razy więcej beta-karotenu niż w liściach szpinaku.

Matchę kupisz w sklepie z herbatami.

Warto przeczytać: Domowe batony energetyczne dla biegaczy [PRZEPISY i PORADY]

6. Surowe kakao

Zwie się je „pokarmem bogów”, bo ma wiele żelaza i zawiera teobrominę, uznawaną za wzmacniacz pozytywnego nastroju. Produkuje się je z ziaren kakaowca po wcześniejszym usunięciu oleju. Świetnie komponuje się z mlecznymi koktajlami.

Surowego kakao szukaj w sklepach ze zdrową żywnością.

RW 03-04/2018

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij