Runner's World poleca:

Makarony na start

Poleć ten artykuł:

Co zazwyczaj jesz przed czekającym Cię następnego dnia startem? Zapewne węglowodany, najczęściej w postaci makaronu. Tylko jaki wybrać? Tradycyjny, wieloziarnisty czy wzbogacony soczewicą? Dobierz makaron odpowiedni do swoich potrzeb.

Pewnie sięgasz po spaghetti, zresztą jak większość biegaczy. I nic dziwnego. Ten najbardziej powszechny rodzaj makaronu jest szybki w przygotowaniu i zapewnia niezłą porcję energii. Z drugiej strony, to tylko mąka z wodą, więc może warto rozejrzeć się za czymś ciekawszym.

Soczewica, brązowy ryż, quinoa, kukurydza, kamut, ciecierzyca czy nasiona lnu - to tylko niektóre z dodatków, jakie możesz znaleźć w naprawdę bogatej ofercie makaronów. I to makaronów nie tylko zdrowych, ale i smacznych. Choćby z tego powodu warto dodać je do swojej codziennej diety! Specjaliści od dietetyki pochwalają ten pomysł.

Wiele istniejących na rynku makaronów zawiera mąkę z pełnych ziaren, czyli są produktami mniej przetworzonymi niż te ze zwykłej, "białej" mąki. Wiąże się to z większą zawartością witamin, minerałów, a przede wszystkim błonnika pokarmowego, który pozwoli Ci na dłużej utrzymać uczucie sytości. Poza tym takie urozmaicenie diety zapewni nowe doznania smakowe biegaczom przyzwyczajonym do tradycyjnego makaronu.

Teraz staniesz przed dylematem, czy ugotować pełnoziarniste penne, czy makaron wielozbożowy fettuccine. Jednego możesz być pewien: odpowiedni zaspokoi Twoje potrzeby i dogodzi podniebieniu.

Tradycyjny makaron

Tradycyjny makaron powstaje z semoliny - rodzaju mąki otrzymywanej z oczyszczonej, twardej pszenicy. "Nie jest to najlepszy wybór dla biegacza, ponieważ podczas procesu oczyszczania zboże traci dużą ilość składników odżywczych, jak chociażby większość błonnika, witamin i minerałów, na których biegaczom przecież zależy" - mówi Katarzyna Wysocka, dietetyk, specjalista fitness.

W porcji tak zwanego białego makaronu znajduje się 7 g białek i 42 g łatwo przyswajalnych węglowodanów. Sprawdzi się on w momencie, gdy zechcesz szybko "naładować akumulatory", jest łatwy w przyrządzeniu i ma dość zwartą konsystencję, więc się nie klei.
 

Przepis RW


Prosty i szybki sos pomidorowy:
Wyciśnij nasiona z pomidorów Roma, zmiksuj je z czosnkiem, płatkami czerwonej papryki, oliwą z oliwek, odrobiną cukru i soli, aż uzyskasz jednolitą konsystencję. Gotuj przez pół godziny na wolnym ogniu.

Tagi: makaron | jedzenie | posiłek | przepis | makaron pełnoziarnisty | makaron bezglutenowy

Oceń artykuł:

2.3

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij