Runner's World poleca:

Miód – sojusznik biegacza na wagę złota

Poleć ten artykuł:

Łyżeczka miodu zawiera tylko kilka kilokalorii więcej niż cukier, ale wygrywa z nim już na starcie. Oto 5 zdrowotnych powodów, dla których każdy biegacz powinien włączyć miód do swojej diety. Słodycz na rekord polecają Kubuś Puchatek oraz Runner’s World.

Miód - sojusznik na wage złota

• Redukuje zły cholesterol. Zastąpienie cukru miodem na dwa tygodnie może obniżyć poziom złego cholesterolu oraz białka C-reaktywnego, będącego miernikiem stanu zapalnego w naczyniach krwionośnych.

• Zwiększa moc. Picie co pół godziny jednej łyżki miodu (60 kcal) rozcieńczonego w wodzie odżywia Twoje mięśnie równie dobrze, co żel energetyczny.

• Kontroluje poziom cukru we krwi. Według badań, używanie miodu zamiast cukru pomaga ustabilizować poziom cukru we krwi – dobra wiadomość dla osób ze stanem przedcukrzycowym lub insulinoopornością.

• Podwyższa poziom przeciwutleniaczy. Picie herbaty z miodem gryczanym podwyższa o 7% poziom przeciwutleniaczy w porównaniu do słodzenia jej cukrem.

• Poprawia trawienie. Miód zawiera oligosacharydy – rodzaj cukru, który napędza wzrost poprawiających odporność bakterii jelitowych.

Na szybko i słodko

Przekąski na miodzie do przygotowania w 20 minut lub mniej.

• 20 minut: Upiecz batoniki energetyczne. Wymieszaj 3 łyżki miodu, 2 łyżki oleju rzepakowego, 2 jajka, orzechy włoskie, startą skórkę pomarańczy i 2 kubki granoli. Piecz przez 15 min. w temp. 190° C.

• 15 minut: Zgrilluj warzywa. Umieść plasterki cukinii, papryki i cebuli na rozgrzanym grillu, posmaruj 2 łyżkami miodu, polej ¼ kubka białego wina i dodaj łyżeczkę wyciśniętego przez praskę czosnku.

• 10 minut: Dressing do sałatki. Wymieszaj 2 łyżki oliwy z oliwek, zawartość ¼ kubka miodu, ½ kubka octu winnego z czerwonego wina, 2 łyżki soku z cytryny i dodaj szczypiorku. Dopraw pieprzem i solą.

• 5 minut: Koktajl jagodowo- -brzoskwiniowy. Zmiksuj ½ kubka jagód, jedną dojrzałą brzoskwinię, kubek jogurtu naturalnego, łyżkę miodu gryczanego, ¼ miąższu ze strąka prawdziwej wanilii i lód.

• Miód doskonale sprawdza się także jako składnik domowego izotoniku - sprawdź, jak go przygotować!

RW 03/2014

Tagi: odżywianie | dieta | zdrowie | miód | cukier | cholesterol | trawienie | przepis | energia

Oceń artykuł:

5.0

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij