Runner's World poleca:

Alkohol a zdrowie. Plusy i minusy różnych trunków

Poleć ten artykuł:

Żeby było jasne: nie zachęcamy do biegania na podwójnym gazie. Ale mały toast za życiówkę to co innego, bo odrobina alkoholu, zdaniem naukowców, może mieć dobroczynny wpływ na Twoje ciało i umysł. Zobacz, czym najlepiej uczcić fantastyczne biegowe wyniki.

Ciemne piwo (500 ml)

  • Zawartość alkoholu: 5%
  • Czysty alkohol: ok. 25 ml
  • Kalorie: 210 kcal
  • Białko: 1,7 g
  • Węglowodany: 15 g

BONUS: Gorzkawy trunek wzmocni Twoje kości. Dzięki wysokiej zawartości krzemu i boru, ciemne piwa są jednym z naturalnych sposobów na walkę z osteoporozą. Witamina B6 wspomoże Twój układ nerwowy i będzie sojusznikiem w walce ze stresem. Badacze z National Public Health Institute w Helsinkach odkryli, że porcja ok. pół litra dziennie może pomóc zmniejszyć ryzyko wystąpienia kamieni nerkowych nawet o 40%.

UWAGA: Ciemne piwo zawiera dużą dawkę puryny. Pite w nadmiarze podnosi poziom stężenia kwasu moczowego w Twoich stawach i może prowadzić do artretyzmu.

Tagi: bieganie a alkohol | jaki alkohol najzdrowszy | właściwości alkohol

Oceń artykuł:

3.6

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij