Runner's World poleca:

Domowa siłownia: Jakie przyrządy do ćwiczeń wybrać?

Poleć ten artykuł:

To prawda, że jesienna szaruga za oknem nie bardzo zachęca do regularnego biegania. Nie oznacza to jednak, że aż do wiosny możesz leżeć do góry brzuchem. Zobacz, w jaki sprzęt zainwestować, by nie dać swoim mięśniom zapaść w zimowy sen.

1. Wałek piankowy

Łatwy sposób na pobiegową regenerację. Prostota użytkowania tego gadżetu powinna zainteresować miłośników pozycji leżącej. Wystarczy podłożyć wałek pod wybraną część ciała lub mięsień, który chcesz rozluźnić, i powoli się na nim przesuwać. Działa podobnie jak masaż, prowadząc do samoczynnego rozluźnienia napiętych tkanek. Rolowanie przyspiesza usuwanie ze zmęczonych mięśni toksycznych substancji powstałych podczas wysiłku. Wałek jest też pomocny w rozciąganiu. Nie bez przyczyny jest jednym z narzędzi pilatesu i jogi.

2. Gumy do ćwiczeń

Spotyka się je również pod nazwą tubing i tube. Składają się z gumowej, elastycznej rurki, uchwytów i – opcjonalnie – łącznika z miejscem na stopy. Do podobnej kategorii należą płaskie, gumowe taśmy, które można owinąć wokół ręki albo np. nogi łóżka. Cel jest jeden: stawiać opór Twoim ruchom.

To jedna z najlepszych inwestycji w domowej siłowni. Gumy są niedrogie i łatwo je przechowywać, bo zajmują niewiele miejsca. Taśmy dostępne są w różnych kolorach, które odpowiadają stopniowi elastyczności (oporowi) gumy. To najprostsze narzędzie do wzmacniania nóg, rąk, pleców i korpusu.

Zobacz: Siłownia w domu: Ćwiczenia siłowe z taśmą

3. Drabinka koordynacyjna

Ćwiczenia z drabinką przypominają nieco podwórkową grę w klasy, ale trening z nią to wcale nie zabawa. Zwinność, szybkość, siłę, lepszą propriocepcję (czucie ciała) – oto co zyskasz, wykorzystując ten przyrząd. Cel jest jeden: nie nadepnąć na poprzeczki i łączące je paski. Poza tym każdy krok i skok jest dozwolony, a im bardziej skomplikowany układ i szybsze wykonanie, tym większy zysk dla Ciebie.

4. Step

Najprościej mówiąc – stopień do ćwiczeń. Popularny element wykorzystywany w fitness klubach. Pozwala zwiększyć intensywność ćwiczeń aerobowych, bez konieczności przemieszczania się po większej powierzchni. Wchodzisz albo wskakujesz, a forma rośnie. Step jest też bezpieczniejszym oparciem niż krzesło przy robieniu pompek na podwyższeniu czy wzmacnianiu tricepsów. Dzięki regulowanej wysokości i nachyleniu można go dopasowywać do swoich potrzeb.

Przy zakupie warto zwracać uwagę na antypoślizgowe materiały zabezpieczające przed przesuwaniem (zwłaszcza jeśli masz w domu panele) albo poślizgnięciem się na powierzchni stepu. Ważne jest również to, żeby stopień wykonany był z materiału odpornego na ścieranie.

5. Plyo Ball

Zapewne ze szkolnych lat pamiętasz ciężką, obitą w brązową skórę piłkę lekarską. Jej współczesny odpowiednik nadal jest masywną kulą, ale wykonaną z zupełnie innych materiałów. Jej konstrukcja sprawia, że piłka po odbiciu od ściany czy podłogi wraca z podobną dynamiką, z jaką została rzucona. Pokryta jest materiałem, który ułatwia bezpieczny chwyt.

Cała gama rozmiarów i ciężarów pozwala prowadzić dostosowany do możliwości ćwiczącego intensywny trening wzmacniający. Dzięki plyometrycznej piłce wykonasz dynamiczne ćwiczenia w zmiennych warunkach. Taki ruch dodaje mocy, poprawia reakcję i doskonale rozwija czucie głębokie, zmniejszając ryzyko kontuzji.

Tagi: trening w domu | przyrządy do ćwiczeń w domu | domowa siłownia

Oceń artykuł:

3.2

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij