REKLAMA

16 patentów na wytrwanie w codziennym bieganiu

Chcesz przyłączyć się do akcji #RWBiegamCodziennie albo już bierzesz w niej udział, ale masz wątpliwości, czy wystarczy Ci zapału, motywacji i dyscypliny, by trenować każdego dnia? Oto 16 wskazówek i rad, które pomogą Ci utrzymać rytm.

16 patentów na wytrwanie w codziennym bieganiu BalanceFormCreative/shutterstock.com
fot. BalanceFormCreative/shutterstock.com

1. Zrekrutuj biegowego partnera. Świadomość, że ktoś czeka, żeby wyjść z Tobą na kolejny trening, wzmocni Twoją motywację i będzie działać na Ciebie mobilizująco.

REKLAMA

2. Ustal, kiedy w ciągu dnia bieg Ci się najlepiej. Jeśli jesteś rannym ptaszkiem, zaplanuj swoje treningi właśnie o świcie. Jeśli lubisz się wyspać, nie zmuszaj się do wstawania o wschodzie słońca.

3. Planuj z wyprzedzeniem. Jasne, życie ma to do siebie, że zdarzają się w nim niespodzianki, ale większość rzeczy jesteś w stanie przewidzieć i znaleźć w swoim kalendarzu czas na przebiegnięcie chociaż kilometra lub dwóch.

4. Powiedz o swoim codziennym bieganiu najbliższym, przyjaciołom, współpracownikom, wszystkim, których znasz, i ludziom, których dopiero poznałeś. Podkreślaj, że to ważne dla Ciebie wyzwanie. Dzięki temu, będą mogli Cię dopingować i dodawać Ci otuchy w kryzysowych momentach.

5. Uczyń bieganie jednym ze swoich priorytetów – jeśli będziesz traktować je jak ważną pozycję w swoim terminarzu, a nie coś, z czego w razie potrzeby można zrezygnować w pierwszej kolejności, trudniej będzie Ci odpuszczać treningi.

6. Niech bieganie będzie dla Ciebie źródłem dodatkowych przyjemności – nagradzaj się za treningową wytrwałość i realizację kolejnych celów drobnymi upominkami: nową parą skarpetek, ciekawą książką, bonem na masaż itp.

7. Powieś gdzieś na widoku kalendarz ścienny, w którym będziesz skreślać dni z zaliczonymi już treningami – pomyśl, że kwadrans biegania dziennie wystarczy, aby nie pojawiły się w nim żadne „białe plamy”.

8. Przed rozpoczęciem codziennego biegania uwolnij się od kontuzji – jeśli ich nie wyleczysz, możesz pogorszyć sytuację i stanąć przed koniecznością przerwania treningów, zanim zdążysz porządnie się rozpędzić. Nie spiesz się – pamiętaj, że własną serię możesz rozpocząć w dowolnym momencie!

REKLAMA

REKLAMA

9. Unikaj treningowej monotonii. Zmieniaj tempo swoich biegów, pokonywany dystans, otoczenie i nawierzchnię, po której biegasz – nawet każdego dnia.

10. Nie próbuj trenować na maksimum swoich możliwości – to prosta droga do kontuzji i przetrenowania. Staraj się regularnie zaliczać regeneracyjne biegi – lekkie, relaksujące, na luzie.

11. Wiedz, że będą zdarzać się dni, w których będziesz mieć dość biegania – to normalne, ale jednocześnie pamiętaj o tym, że nawet kilka minut przebieżki jest świetnym lekarstwem na zły nastrój i stres.

12. W miarę możliwości zapisz się na zawody albo zaplanuj sobie biegi kontrolne na własną rękę – mając z tyłu głowy myśl, że każdy trening to element przygotowań do startu, łatwiej będzie Ci utrzymać motywację.

13. Spróbuj myśleć o codziennym trenowaniu jako sposobie na to, by biegać więcej, a nie drodze do tego, by biegać lepiej. To uwolni Cię od wewnętrznej presji wyniku i pozwoli po prostu cieszyć się bieganiem.

14. Znajdź sobie zawczasu dobry podcast albo audiobook do posłuchania podczas biegania - w niektóre dni możesz zapragnąć odwrócić swoją uwagę od treningowego przebierania nogami.

15. Nie wpadaj w czarną rozpacz, jeśli coś zmusi Cię do przerwania serii codziennych treningów – nie walczysz o wpis w Księdze Rekordów Guinnessa, tylko robisz to dla siebie, dla swojego zdrowia, kondycji i samopoczucia. Po prostu zacznij od nowa, kiedy tylko będzie to możliwe.

16. Jeśli Ci się to nie podoba, po prostu przestań! Bieganie każdego dnia nie jest czymś, co koniecznie każdy musi robić w życiu, więc jeśli nie daje Ci to satysfakcji, śmiertelnie Cię to nudzi albo nadmiernie komplikuje Ci życie, poszukaj innego sposobu na to, żeby regularnie biegać.

Zobacz także:

RW

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA