Runner's World poleca:

5 ćwiczeń rozciągających po bieganiu

Poleć ten artykuł:

Jasne, że po wyczerpującym treningu czy zawodach masz wielką ochotę, żeby usiąść lub położyć się na wygodnej kanapie. Nie do końca jest to jednak to, czego potrzebują Twoje napięte mięśnie i ścięgna. Rozciągnij się po treningu, żeby biegać długo i szczęśliwie.

Najlepszym zakończeniem biegu (poza posileniem się i nawodnienie m) jest rozciągnięcie mięśni. Poznaj kilka prostych pozycji w staniu (niskie pozycje i inne wygibasy mogłyby być trudne do wykonania dla obolałych i usztywnionych nóg).

Kiedy poczujesz lekki dyskomfort i „ciągnięcie”, wytrzymaj chwilę. To nie pora na szpagat: dla poprawienia regeneracji zmęczonych mięśni wystarczą łagodne i krótkie serie ćwiczeń.

Mięśnie kulszowo-goleniowe

Wyprostuj przed sobą prawą nogę, opierając ją na pięcie. Ugnij lewe kolano i powoli obniżaj biodra i plecy (jakby siadając na krześle), aż poczujesz napięcie z tyłu prawej nogi. Trzymaj tułów wyprostowany. Powtórz na drugą nogę.

Tagi: ćwiczenia rozciągające | ćwiczenia regenerujące | rozciąganie po bieganiu

Oceń artykuł:

3.5

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij