Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.6

5 ćwiczeń rozciągających po bieganiu

Jasne, że po wyczerpującym treningu czy zawodach masz wielką ochotę, żeby usiąść lub położyć się na wygodnej kanapie. Nie do końca jest to jednak to, czego potrzebują Twoje napięte mięśnie i ścięgna. Rozciągnij się po treningu, żeby biegać długo i szczęśliwie.

Rozciąganie po treningu fot. Thomas Macdonald

Najlepszym zakończeniem biegu (poza posileniem się i nawodnieniem) jest rozciągnięcie mięśni. Poznaj kilka prostych pozycji w staniu (niskie pozycje i inne wygibasy mogłyby być trudne do wykonania dla obolałych i usztywnionych nóg).

Kiedy poczujesz lekki dyskomfort i „ciągnięcie”, wytrzymaj chwilę. To nie pora na szpagat: dla poprawienia regeneracji zmęczonych mięśni wystarczą łagodne i krótkie serie ćwiczeń.

Mięśnie kulszowo-goleniowe

Wyprostuj przed sobą prawą nogę, opierając ją na pięcie. Ugnij lewe kolano i powoli obniżaj biodra i plecy (jakby siadając na krześle), aż poczujesz napięcie z tyłu prawej nogi. Trzymaj tułów wyprostowany. Powtórz na drugą nogę.

Rozciąganie po treningu fot. Thomas Macdonald

Mięśnie łydki

Stań obiema stopami na krawężniku lub stopniu schodów. Cofnij piętę prawej nogi poniżej krawędzi schodka. Obniżaj ją, aż poczujesz rozciąganie. Ugnij lekko kolana, żeby głębiej rozciągnąć łydkę. Zmień ćwiczącą nogę.

Rozciąganie po treningu fot. Thomas Macdonald

Mięśnie pośladkowe i gruszkowaty

Zegnij lewe kolano i oprzyj nad nim prawą kostkę. Jeżeli masz problem z utrzymaniem równowagi, podeprzyj się o coś stabilnego. Nie czujesz rozciągania? Ręką lekko przyciśnij w dół prawe kolano. Zamień nogi.

Rozciąganie po treningu fot. Thomas Macdonald

Mięśnie klatki piersiowej

Stań, utrzymując wyprostowaną sylwetkę. Rozstaw stopy na szerokość barków. Ręce przenieś za głowę, spleć palce powyżej szyi. Złącz łopatki, wyciągając łokcie na boki i cofając je jak najdalej.

Rozciąganie po treningu fot. Thomas Macdonald

Mięśnie czworogłowe

Stań na lewej nodze, a prawą stopę lekko przyciągnij do pośladka lewą ręką. Nie oddalaj kolan od siebie. Plecy trzymaj wyprostowane – nie wyginaj ich w łuk. Powtórz to samo, rozciągając lewe udo.

RW 10/2014

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    A tu trochę teorii: https://mozgi.pl/jak-sie-najlepiej-rozciagac-18F2
    ~Herman, 2017-07-06 16:05:42
  • avatar
    zgłoś
    Warto rozciągać się przed i po treningu. Ogólnie kilka użytecznych porad odnośnie rozciągania można przeczytać tutaj: https://mozgi.pl/jak-sie-najlepiej-rozciagac-18F2
    ~Huba, 2017-07-03 16:23:29
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij