Runner's World poleca:

7 sposobów na pokonanie lenistwa

Poleć ten artykuł:

Wielu początkujących ma problem z regularnym bieganiem - szczególnie, gdy pogoda do wyjścia raczej nie zachęca. Trzeba wtedy znaleźć sposób na pokonanie wewnętrznego lenia. Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych patentów na to, żeby ruszyć się z miejsca.

Motywacja do biegania

1. Znajdź osoby, które Cię będą motywowały

Jeżeli umówisz się na konkretny dzień z jedną lub kilkoma osobami, na pewno mocno Cię to zmotywuje. Osoby biegające rzadko opuszczają treningi, jeśli wiedzą, że czekają na nie znajomi. Brać internetowa też może pomóc w przygotowaniach do kolejnych treningów.

2. Startuj w zawodach!

Jako motywator skutecznie działa też określona data zawodów, w którym postanowiłeś wystartować. Data startu ustawia treningi i motywuje Cię do ich wykonywania. Bonus: im szybciej zapiszesz się na liście uczestników i wniesiesz opłatę startową, tym mniej zapłacisz za udział w biegu.

3. Nagradzaj się

Kiedy osiągniesz kamień milowy - dziewiąty bieg - albo np. uda Ci się utrzymać rytm trzech biegów w tygodniu przez miesiąc, zrób sobie prezent: kup nową parę skarpetek do biegania lub zafunduj sobie 30-minutowy masaż. Są osoby, które stosują to też później. Np. po przebiegnięciu 50 kilometrów - nowy zegarek, po 100 - nowa kurtka itp.

4. Zaangażuj rodzinę

Może małżonek pomoże Ci zwlec się z łóżka lub dopilnuje dzieci, kiedy Ty będziesz biegać? Nie dowiesz się, dopóki nie zapytasz. Ktoś z rodziny może też stać się Twoim partnerem biegowym.

5. Zabij nudę

Nowa trasa może ożywić rutynę. Znajdź nowy szlak, otoczenie lub po prostu przebiegaj zwykłą trasę w odwrotnym kierunku. W miarę możliwości staraj się też biegać po różnej nawierzchni i trasach o różnym profilu.

6. Zaakceptuj słabsze dni

Pogódź się z tym, że nie po każdym biegu czujesz się świetnie - zmniejszysz frustrację. Masz ciężki dzień? Zwolnij, rób przerwy na chód, skróć bieg... "Biegacze myślą, że gdy wypracowali jakieś osiągi, nie wolno im się cofnąć" - mówi Galloway. - A przecież wolno".

7. Bądź optymistą!

Wielu nowych biegaczy porównuje się do innych. Nie obciążaj się dodatkową presją. Zamiast tego skup się na właściwym ukończeniu każdego treningu.

RW 03/2008

Tagi: jak zacząć | lenistwo | leń | motywacja | cel | bieganie | porady | wskazówki | ćwiczenia

Oceń artykuł:

3.4

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij