Runner's World poleca:

Automasaż po biegu: Jak wymasować obolałe mięśnie

Poleć ten artykuł:

Automasaż przyniesie Twoim obolałym mięśniom ulgę po wymagających treningach i ciężkich zawodach. Oczywiście Twoje dłonie nie będą w tym tak sprawne, jak te specjalisty, ale dzięki kilku chwytom możesz przyśpieszyć regenerację i powrót do pełni sił.

Automasaż to szybka i efektywna metoda na zmniejszenie napięcia mięśni po dużym wysiłku. Nacisk przynosi ulgę zbitym włóknom mięśniowym, a masowanie i koliste ruchy stymulują przepływ krwi, czym przyśpieszają pozbywanie się produktów przemiany materii.

Wystarczy, że wykonasz kilka powolnych ruchów wokół najważniejszych części ciała, a kiedy poczujesz zwiększone napięcie, delikatnie utrzymasz je przez kilka sekund. Weź więc sprawy w swoje ręce i przygotuj się do kolejnego treningu. Może nie będzie to tak przyjemne, jak pomoc specjalisty, ale Twoje mięśnie będą Ci wdzięczne.

Dwugłowy uda

Usiądź na podłodze, zginając jedno kolano i rozluźniając tył uda. Wykorzystując obie dłonie, obejmij nimi nogę i wykonuj palcami koliste ruchy od bioder w stronę kolana. Powtórz masaż na drugiej nodze.

Tagi: automasaż po bieganiu | regeneracja po bieganiu | jak się wymasować

Oceń artykuł:

4.6

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij