Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Runners-world.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
3.3

Biegaj bez wahania: 4 ćwiczenia na równowagę

Nierówne i niestabilne podłoże, jakie spotykasz np. na ścieżkach trailowych w lesie czy w górach, są wyzwaniem dla Twojej koordynacji i stabilizacji. Wykonuj regularnie ćwiczenia rozwijające poczucie równowagi, a pewniej poczujesz się nawet na bardziej wymagającej trasie.

Ćwiczenia równowaga fot. Mitch Mandell

Zadania, które przygotowaliśmy dla Ciebie na następnych stronach wykonuj  2 razy w tygodniu na specjalnych dyskach (zwanych też beretami i poduszkami) do ćwiczeń równowagi.

Od deski do deski

Wzmocnij mięśnie bioder i tułowia, a wspinanie na wzniesienia będzie łatwiejsze.

Jak: Ustaw się jak w pozycji do pompki, a dłonie oprzyj na przyborach do ćwiczenia równowagi. Prawe kolano przyciągnij do lewego łokcia. Utrzymuj lewą nogę i plecy wyprostowane. Po chwili wróć do pozycji startowej i przyciągnij lewe kolano do prawego łokcia. Powtórz 10 razy.

Ćwiczenia równowaga fot. Mitch Mandell

Robótki ręczne

Wzmocnij górne partie ciała i zyskaj bardziej efektywny wymach ramionami, który ułatwi pokonywanie stromych podbiegów.

Jak: W dłoniach trzymaj ciężarki. Zrób wykrok, stopę ustawioną z przodu postaw na dysku równoważnym. Ugnij kolana i zejdź nisko, tak żeby noga stojąca na niestabilnym podłożu była zgięta do kąta 90 stopni. Przez minutę symuluj szybką pracę rąk (jak w biegu). Zamień nogi i powtórz.

Ćwiczenia równowaga fot. Mitch Mandell

Grecka zorba

Popraw stabilność i koordynację, żeby lepiej manewrować w terenie.

Jak: Ustaw lewą stopę na dysku do balansowania, prawą nogę skrzyżuj za sobą i zejdź do półprzysiadu (pozycja po lewej stronie fotografii). Nie przestawiając stopy z poduszki, przełóż prawą nogę do wykroku przed lewą (pozycja po prawej stronie fotografii). Wróć prawą nogą do pozycji wyjściowej (po lewej stronie fotografii). Możesz przećwiczyć ten ruch kilka razy bez dysku. Powtórz 10 razy i zamień nogi.

Ćwiczenia równowaga fot. Mitch Mandell

Kocie ruchy

Popraw stabilność i kontrolę ruchu przydatną przy zmianach kierunku.

Jak: Prawą rękę i lewe kolano oprzyj na niestabilnej poduszce. Wolne kończyny wyprostuj równolegle do ziemi (pozycja po lewej stronie fotografii). Zbliż lewy łokieć do prawego kolana (pozycja po prawej stronie fotografii). Po 10 ruchach zmień ćwiczące strony.

RW 07/2014

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Um estudo norte-americano recente, publicado na revista Neuroscience, mostrou que durante os exercícios corpo produz uma substância que estimula nascimento de novos neurônios, que melhora nossas atividades cognitivas, em especial a memória. https://Viversaudeblog.Wordpress.com/
    ~Um estudo norte-americano recente, publicado , 2017-02-10 00:19:38
  • avatar
    zgłoś
    The following charges, and if ignored, does make specific loan astonishingly expensive. You could possibly get cheap loans if owners compare these products quotes. https://elfingun144.wordpress.com/2017/01/12/important-information-you-need-to-learn/
    ~The following charges, and if ignored, does m, 2017-01-25 21:47:25
  • avatar
    zgłoś
    The following charges, and if ignored, does make specific loan astonishingly expensive. You could possibly get cheap loans if owners compare these products quotes. https://elfingun144.wordpress.com/2017/01/12/important-information-you-need-to-learn/
    ~The following charges, and if ignored, does m, 2017-01-25 21:46:31
  • avatar
    zgłoś
    The following charges, and if ignored, does make specific loan astonishingly expensive. You could possibly get cheap loans if owners compare these products quotes. https://elfingun144.wordpress.com/2017/01/12/important-information-you-need-to-learn/
    ~The following charges, and if ignored, does m, 2017-01-25 21:45:30
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij