Runner's World poleca:

Bieganie w liczbach: Najważniejsze parametry wysiłku

Poleć ten artykuł:

Żyjemy w świecie pełnym liczb. Nie wszystkie z nich są tak oczywiste, jak numer startowy czy liczba kilometrów do wybiegania na treningu. Pomożemy Ci zrozumieć znaczenie tajemniczych, biegowych numerów po to, żebyś mógł poprawić ten najważniejszy – swoją życiówkę.

800 ml/h

Co to jest? Tempo pocenia się, podawane w mililitrach potu na godzinę. Być może mokra koszulka jest dla Ciebie oznaką braku kondycji, ale pocenie się to klucz do poprawy wyników. W miarę poprawy sprawności i szybkości pocisz się podczas biegania coraz bardziej, ponieważ coraz efektywniej kontrolujesz i obniżasz temperaturę ciała.

Jak je obliczyć? Porównując wagę po biegu do wagi przed (bez ubrania). Każde 100 g mniej oznacza ubytek 100 ml płynów.

Twój cel: 800 ml/h. Możesz tak wytrenować ciało, żeby bardziej się pocić, a przez to efektywniej kontrolować jego temperaturę. Biegaj w wysokich temperaturach albo ubieraj podczas biegu więcej warstw.

Tagi: bieganie w liczbach | trening biegacza

Oceń artykuł:

2.3

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij