Runner's World poleca:

Bieganie w zawodach w terenie [ćwiczenia + plan treningowy]

Poleć ten artykuł:

Przestawienie się z biegania szosowego na przełajowe będzie trwało kilka tygodni. Skorzystaj z planu treningowego, a po jego zakończeniu crossowe klimaty wejdą Ci w krew na dobre. Wykonaną robotę możesz wykorzystać, startując w zawodach na 10 km w terenie.

W przestawieniu się na bieganie terenowe pomogą Ci ćwiczenia ogólnorozwojowe. Wzmocnij mięśnie odpowiedzialne za postawę i ćwicz zmysł równowagi.

Wykorzystaj też te wskazówki: Poradnik dla początkujących: Bieganie w terenie

Na kolejnych stronach znajdziesz przykłady ćwiczeń, a na ostatniej program treningowy, który przygotuje cię do terenowego startu na 10 km.

Silne i mocne stopy:

  • Alfabet: Napisz alfabet w powietrzu dużym palcem od stopy. Powtórz na drugą nogę.
  • Kółka: Zrób pięć powolnych kółek stopą zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara, następnie w drugą stronę. To samo wykonaj na drugą stopę. Łącznie powtórz pięć razy.
  • Na czubkach: Stań prosto, stopy trzymaj razem. Stań na palcach i wytrzymaj 10 sekund. Powtórz 5 razy.
  • Podnoszenie ręcznika: Połóż ręcznik na ziemi. Złap go palcami stopy i podnieś do góry. Trzymaj 30 sekund. Powtórz z drugą stopą.
  • Balerina: Stań prosto na lewej nodze, ręce połóż na biodrach. Wyobraź sobie, że uniesiona stopa jest wskazówką od zegara i wskaż nią godziny od 12 do 6. Potem stań na prawej nodze i lewą stopą wskaż godziny od 6 do 12. Powtórz pięć razy.

Tagi: zawody terenowe | bieganie w terenie | trening trailowy | ćwiczenia | program treningowy

Oceń artykuł:

5.0

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij