Runner's World poleca:

Bieganie zimą: problemy i ich rozwiązania

Poleć ten artykuł:

Bieganie na śniegu i mrozie nie musi być koszmarem ścinającym krew w żyłach. I chociaż faktycznie jest wiele powodów, żeby nie lubić zimy, żaden z nich nie powinien odciągnąć Cię od sportu. Zobacz nasze rozwiązania 5 najpopularniejszych zimowych problemów.

Bieganie zimą problemy

Mroźno, ślisko, ciemno i w ogóle Twoja ścieżka wygląda jakoś tak przerażająco. W tym okresie najłatwiej o wymówki, a na skutki nie trzeba długo czekać: forma leci w dół i zimowy tłuszczyk odkłada się tu i ówdzie. Nie musi tak być. Jak mówi szwedzkie przysłowie: "Nie ma złej pogody, tylko jest złe ubranie". Wystarczy ubrać się na cebulkę, założyć czołówkę i wyskoczyć na odśnieżoną ścieżkę, żeby nie dać się rozleniwiającej aurze. Sprawdź, jak poradzić sobie z mroźnymi wymówkami.

1. Wszystko jest pod śniegiem

Rozwiązanie: Bieganie po świeżym śniegu to jak stąpanie po polu minowym. Wybieraj wydeptane ścieżki, a nie zaliczysz orła. Kiedy na zewnątrz gołoledź i wszystko, co ma nogi, ląduje na ziemi – odpuść sobie. Z tak zmasowanym atakiem nie wygrasz.

2. Tak zimno, że oddychanie boli

Rozwiązanie: Rzeczywiście, chłodne powietrze może powodować drapanie w gardle. Natomiast badania naukowe wykazały, że bieganie w temperaturze poniżej zera nie szkodzi płucom. Jeżeli trudno Ci się przyzwyczaić do takich warunków, zakryj usta np. kominem i oddychaj przez niego.

3. Moje stopy zamarzają

Rozwiązanie: Nic dziwnego: większość butów jest tak zaprojektowana, żeby maksymalnie wentylować stopę, a nie ją grzać. Dostępne są buty z grubszych materiałów. Możesz też po prostu ubrać dwie pary cienkich skarpet lub jedną grubszą.

4. Nie wiem, gdzie biegać

Rozwiązanie: Najważniejsze jest stabilne podłoże. Szukaj odśnieżonej i posypanej solą lub piaskiem drogi. Jak namierzysz tylko kawałek takiego chodnika, wyznacz pętlę i zrób kilka okrążeń.

5. To jest zimowy Armagedon!

Rozwiązanie: Kiedy zima porządnie zaatakuje, zastąp trening biegowy inną aktywnością. Przy większej ilości śniegu świetnie sprawdzą się narty biegowe. Poćwicz na siłowni, na bieżni, na orbitreku lub stepperze. Ewentualnie wykonaj ćwiczenia ogólnorozwojowe: pompki, przysiady, brzuszki, mostek itd.  

Przeczytaj również:

Trening biegowy zimą: 26 sposobów na mróz

Plan treningowy biegacza na zimę

RW 12/2013

Tagi: bieganie | bieganie zimą | zima | mróz | śnieg | porady | wymówki | trening | forma

Oceń artykuł:

2.0

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij