Runner's World poleca:

Chcesz zacząć biegać? 12 powodów dla niej i dla niego

Poleć ten artykuł:

Biegać może każdy, niezależnie od wieku, miejsca zamieszkania i zawodu. Jeżeli myślisz o bieganiu, ale ciągle szukasz nowych wymówek, ten tekst jest właśnie dla Ciebie. Z dziesiątków powodów, by biegać, wybraliśmy tylko 12 – po sześć dla niej i dla niego. Naszym zdaniem wystarczy.

12 powodów, by zacząć biegać - dla niej i dla niego

Powody dla niej

1. Biegaj, zwłaszcza jeśli jesteś blondynką

Kobiety o jasnych włosach i jasnej karnacji mają większą skłonność do rozstępów. Ich skóra jest delikatniejsza. Bieganie poprawia przyrost włókien kolagenowych i wzmacnia wewnętrzne rusztowanie skóry.

2. Biegaj, jeśli nie chcesz mieć cellulitu

Jego podstawową przyczyną jest słabe oczyszczanie organizmu z toksyn. Bieganie poprawia krążenie i pracę układu limfatycznego, odpowiedzialnego za odprowadzanie toksycznych substancji.

3. Biegaj, jeśli masz niskie ciśnienie i potrzebujesz dwóch filiżanek kawy, żeby obudzić się rano

Kawa zakwasza organizm, a to oznacza szybsze starzenie się i tendencję do zatrzymywania wody w organizmie, czyli opuchnięcia. Bieganie jest najlepszym sposobem na poprawę krążenia.

4. Biegaj, jeśli chcesz schudnąć

Wkładasz buty, wychodzisz z domu i w godzinę spalasz 500-650 kcal. To jeden z najskuteczniejszych sposobów na szczupłą sylwetkę. Nie musisz biegać od razu przez godzinę, ale pamiętaj, że bieg krótszy niż 20 minut nie odchudza. Poprawia wprawdzie odporność, pomaga zwalczyć stres, dotlenia, ale organizm zaczyna spalać tkankę tłuszczową dopiero po 20 minutach wysiłku.

5. Biegaj, jeśli chcesz wymodelować nogi, brzuch i pośladki

Patrzysz z zazdrością na wyrzeźbione brzuchy i pupy zawodowych biegaczek? Zgrabna sylwetka nie jest zatsrzeżona tylko dla profesjonalnych sportsmenek. Jeżeli zaczniesz biegać trzy razy w tygodniu, wysmuklające efekty zobaczysz już po trzech tygodniach.

6. Biegaj, jeśli jesteś łasuchem

Rachunek jest prosty: żeby spalić 1 kg tkanki tłuszczowej, musisz w ruchu pozbyć się 7000 kcal albo tyle samo mniej zjeść. Ale po co katować się drastycznymi dietami, skoro można jeść bez wyrzeczeń?

Powody dla niego

1. Biegaj, jeśli chcesz uprawiać seks do późnej starości

Lekarze nie mają wątpliwości, że większość zmian powszechnie uznawanych za efekt starzenia się jest w rzeczywistości spowodowana utratą kondycji i elastyczności naczyń krwionośnych. Badania wykazały, że po 9 miesiącach treningu wytrzymałościowego wydolność serca i elastyczność naczyń nawet u mężczyzn w wieku 62-70 lat poprawiła się o 25%.

2. Biegaj, jeśli żyjesz w stresie

We współczesnym świecie, gdy większość czasu spędzamy przy komputerze lub za kierownicą, stres psychiczny nie znajduje fizycznego ujścia. Możesz go odreagować biegając, co zapewni Ci również dobry sen, sylwetkę, zwiększy zdolność do rozwiązywania problemów i przeciwdziała depresji.

3. Biegaj, jeśli chcesz rzucić palenie lub nauczyłeś się rozładowywać stres 2-3 wieczornymi drinkami

Według najnowszych badań, biegacze mają o 50% więcej szans na wygranie z nałogami (przy okazji: poznaj faceta, który zabiegał papierosowy nałóg).

4. Biegaj, jeśli w Twojej rodzinie ktoś chorował na raka czy miał problemy z sercem

Należysz do grupy podwyższonego ryzyka i oprócz regularnych badań musisz podnosić swoją odporność. Bieganie to najprostszy ze znanych sposobów.

5. Biegaj, jeśli chcesz mieć na brzuchu sześciopak

Lepsza kondycja oznacza szybszą regenerację mięśni po wysiłku, również tym w siłowni. A mięśnie rosną właśnie w trakcie regeneracji, a nie w trakcie wysiłku. Poza tym, biegając, spalasz tłuszcz, pod którym ukrywają się mięśnie Twojego brzucha.

6. Biegaj, jeśli skończyłeś 30 lat

Między trzydziestką a czterdziestką zaczyna się spadek siły, wydolności oddechowej i tempa przemiany materii. Szczupły mężczyzna przed czterdziestką, który biega trzy godziny w tygodniu, jest zwykle dwa razy sprawniejszy od równolatka, który nie uprawia sportu.

Zobacz także:

Dlaczego warto biegać? 35 świetnych powodów

10 powodów, by biegać

RW 02/2007

Tagi: bieganie | jak zacząć biegać | jak zacząć | powody do biegania | kobieta | mężczyzna | cellulit | odchudzanie | stres | palenie

Oceń artykuł:

5.0

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij