[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Ćwiczenia na prawidłową sylwetkę w biegu - pośladki, korpus, ręce

Nawet najlepszy biegowy sprzęt nie uratuje pokracznego kroku. Ten możesz szlifować na trasach, ale też przed i po bieganiu. Ćwiczenia poniżej poprawią świadomość Twojego ciała, jego siłę i elastyczność - czyli to, co gwarantuje efektowną i efektywną sylwetkę w biegu, a więc więcej przyjemności, a mniej wysiłku i kontuzji. Przyda się, prawda?

Ćwiczenia na prawidłową sylwetkę w biegu fot. Mitch Mandell

Wykonuj poniższe ćwiczenia, a Twoje biegowe doświadczenie będzie widoczne gołym okiem - nawet wtedy, gdy zamiast do linii mety, dobiegać będziesz do uciekającego tramwaju.

Pośladki

Jesteśmy wobec nich nie fair. Najpierw przesiadujemy na nich za dużo godzin, a potem wymagamy, żeby były głównym motorem napędowym naszego biegu. Jasne, że inne mięśnie mogą je wyręczyć, ale przez to same się przeciążają, narażając Cię na kontuzje. A pośladki to jedne z największych mięśni, więc drzemią w nich ogromne pokłady mocy.

REKLAMA

REKLAMA

Ćwiczenia na prawidłową sylwetkę w biegu fot. Mitch Mandell

Przed biegiem. Aktywuj pośladek, unosząc jedną nogę w bok. Nie pochylaj przy tym reszty ciała, stój stabilnie. Uniesioną nogą wykonuj w powietrzu kółka wielkości piłki do koszykówki. Po 10 zmień kierunek kręcenia, a potem ćwiczącą nogę.

REKLAMA

Ćwiczenia na prawidłową sylwetkę w biegu fot. Mitch Mandell

Po biegu. Uwolnij napięcie, które kumuluje się w mięśniach pośladkowych. Przenieś prawą kostkę nad lewe kolano i cofaj biodra, schodząc niżej, aż poczujesz ciągnięcie. Wytrzymaj tak przez 10 oddechów i zmień strony.

Korpus

Możesz starać się przebierać nogami jak pantera albo trzymać prosto jak po połknięciu kija od szczotki, ale to wszystko tylko pozór. Najważniejsze decyzje o Twojej postawie zachodzą w miednicy. Jej neutralna pozycja – ani za mocno pochylona do przodu, ani do tyłu – pozwala na zgraną pracę mięśni i stawów od stóp do głów.

REKLAMA

REKLAMA

Ćwiczenia na prawidłową sylwetkę w biegu fot. Mitch Mandell

Po biegu. Silny korpus utrzymuje miednicę w optymalnym położeniu. Połóż się na plecach, mocno napnij brzuch. 10 razy unieś nogi pionowo, po czym opuść, nie zmieniając ułożenia miednicy.

Ręce

Jeśli w ogóle się rozciągasz, to pewnie i tak ograniczasz się głównie do nóg. A tylko ich harmonijna współpraca z rękami pozwoli Ci poruszać się tak zwinnie i szybko, jak Kenijczyk z elity. Nie pozwól, by zablokowały Cię ręce i odetchnij pełną piersią.

REKLAMA

REKLAMA

Ćwiczenia na prawidłową sylwetkę w biegu fot. Mitch Mandell

Po biegu. Połóż się na plecach ze zgiętymi nogami i podłóż długi wałek (lub zrolowany ręcznik) wzdłuż kręgosłupa. Rozłóż ręce na boki, rozluźnij się i oddychaj przez kilka minut.

RW 12/2016

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij