Runner's World poleca:

Czy biegać z ciężarkami w rękach?

Poleć ten artykuł:

O bieganiu z dodatkowym obciążeniami słyszał już chyba prawie każdy. Ma budować siłę i wytrzymałość, a przy tym oszczędzać nam, biegaczom, masę czasu. Niektóre drogi na skróty prowadzą jednak na manowce... i powodują kontuzje.

Bieganie z hantlami

Czasami pojawia się pokusa, żeby upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu. Myślisz sobie, skoro idę biegać, wezmę w ręce hantle i od razu poćwiczę górną partię ciała. Błąd! Nawet bieganie z lekkimi hantlami czy obciążnikami to kiepski pomysł. Dlaczego?

Z prostego powodu – dodatkowe obciążenie zmieni Twoją postawę. Spowoduje na przykład, że odchylisz się lekko do tyłu. Dodatkowo zwiększysz napięcie w ramionach i zmienisz pracę rąk, którą dotychczas wykonywały. Gorsza praca góry to wolniejsze tempo. Ale nie to jest najgorsze. Na takie zabawy po prostu szkoda stawów rąk. Ryzykujesz też kontuzjami korpusu i nóg.

Do wzmocnienia górnych partii ciała znacznie lepiej sprawdzą się stare, poczciwe pompki. Aby utrudnić sobie wykonywanie ćwiczeń, możesz spróbować różnego rozstawu dłoni. Wykonaj też podciąganie się na drążku. Ale nie wyrzucaj hantli! Stań prosto, złap je i zegnij ręce w łokciu pod kątem prostym. Prowadź ręce do przodu na wysokość mostka i do tyłu za linię pleców. Machaj, jak w trakcie biegania, przez około minutę.

RW 10/2013

Tagi: bieganie z obciążeniem | bieganie z hantlami

Oceń artykuł:

1.8

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij