Runner's World poleca:

Efektywny trening na bieżni mechanicznej

Poleć ten artykuł:

Mechaniczne bieżnie dają nam szansę na utrzymanie regularności treningów bez względu na pogodę. Jerzy Skarżyński, maratończyk i trener polskich biegaczy, podpowiada, jak na bieżni trenować z największą efektywnością.

Bieganie po ruchomej taśmie jest prawie takie samo, jak po naturalnych ścieżkach. Ale "prawie" robi różnicę. Trening na bieżni jest łagodniejszy dla Twoich stawów - taśma amortyzuje uderzenie stopy bardziej niż parkowa ścieżka, nie mówiąc o asfalcie. Jest też nieco łatwiejszy, dlatego jeśli chcesz mieć podobną intensywność jak w terenie, musisz podnieść nieco nachylenie bieżni. Staraj się biegać w sposób możliwie zbliżony do naturalnego.

Ale bieżnie są różne, a biegacze stawiają różne kroki, więc większość z nas musi dostosowywać swoją postawę do bieżni. Oto kilka patentów:

• Zminimalizuj impet, z jakim uderzasz stopą o podłoże. Trzymaj stopy blisko powierzchni bieżni. Jeśli słyszysz, jak stopy lądują płasko na taśmie, spróbuj złagodzić krok.

Wyprostuj się. Wyobraź sobie, że wisisz na sznurku uwiązanym do Twojej głowy, tak że głowę masz nad ramionami, a ramiona nad biodrami.

Rób przerwy. Gdy wypadasz z równowagi, na 1-2 minuty przejdź do chodu. Kiedy ustabilizujesz tętno i wejdziesz ponownie w równy rytm - przyspiesz.

Różnicuj prędkość. W terenie Twoja prędkość się waha, więc na bieżni też zmieniaj ją co 10 minut. Nawet niewielkie zmiany mają znaczenie dla Twoich mięśni i Twojej głowy.

RW 05/2008

Tagi: bieganie | bieżnia | bieżnia mechaniczna | trening biegowy | tempo

Oceń artykuł:

3.8

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij