Runner's World poleca:

Szybka rozgrzewka przed bieganiem [ćwiczenia]

Poleć ten artykuł:

Rozgrzewka przed bieganiem to coś, z czego wielu biegaczy rezygnuje - bo się nie chce, bo się spieszę, bo w zasadzie po co... A jest po co - po naszym 7-minutowym programie na rozgrzanie mięśni, stawów i wiązadeł będziesz biegać szybciej, wydłużysz dystans i nie złapiesz łatwo kontuzji.

Siedem minut może być jak wieczność – przynajmniej dla biegacza. To wystarczająco dużo czasu, by przebiec 1500 m, zrobić okład na obolałym kolanie albo zagotować wodę na makaron. A od teraz to również wystarczająca ilość czasu, by wcisnąć weń trening siłowy.

Oto 7-minutowy zestaw ćwiczeń dla zapracowanych biegaczy, którzy wolą połykać kolejne kilometry, niż przerzucać kilogramy. Wzmacnia te mięśnie, których praca przyniesie najwięcej korzyści w jak najmniejszej ilości czasu – w dodatku bez konieczności kupowania karnetu do siłowni.

Spokojnie możesz go traktować jako rozgrzewkę, gdyż budzi do życia mięśnie pośladkowe i korpus (brzuch, plecy i mięśnie wokół miednicy). Pobudza te włókna mięśniowe, które najbardziej przydadzą Ci się później w czasie biegu. Ich wzmocnienie oznacza, że każdy Twój krok będzie stabilniejszy i mocniejszy, a przez to bieg będzie bardziej efektywny, szybszy i zdrowszy. Ponieważ każde ćwiczenie angażuje wiele grup mięśniowych, wzmocnisz przy okazji barki, tył i przód uda oraz łydki.

Ćwiczenia znajdziesz, na kolejnych stronach.

Tagi: rozgrzewka przed bieganiem | ćwiczenia przed bieganiem | jak się rozgrzać przed bieganiem | bieganie rozgrzewka

Oceń artykuł:

3.0

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij