[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Jak biegać jesienią i zimą? Trening a niepogoda

Podstawowa zasada przed wyjściem na trening tej jesieni: sprawdzić pogodę na zewnątrz. Kieruj się temperaturą odczuwalną, a nie tą na termometrze. Jeśli będziesz mieć opanowane różne scenariusze, żaden trening nie będzie dla Ciebie wyzwaniem. Oto, jak nie dać zwyciężyć wrogiej pogodzie.

Jak biegać jesienią i zimą? Trening a niepogoda Jesień i zima nie muszą być całkowicie zmarnowane treningowo - zobacz, jak ubrać się na bieg w chłodzie, wietrze i deszczu (fot. Rami Niemi).

Deszcz, mgła, wiatr, przymrozek będę jedynie świadkami Twojej walki o lepszą formę... Zobacz, na co zwrócić szczególną uwagę w kilku wariantach pogodowych, i nie daj się zwiać lub zmyć z biegowego kursu.

Jeśli jakaś niewidzialna siła wyjątkowo uparcie próbuje zatrzymać Cię dziś w domu, zerknij tutaj: Biegać czy nie biegać? Pomożemy podjąć decyzję.

Bieganie w niskiej temperaturze

Po upalnym lecie i złotej jesieni, a w przededniu prawdziwej zimy wielu początkujących biegaczy ubiera się za ciepło. Tymczasem, gdy odczuwalna temperatura wynosi powyżej 10 stopni Celsjusza, większość z nas nie potrzebuje więcej niż szorty i T-shirt.

Między 5 a 10 stopni wystarczy dodanie do wyjściowej garderoby długiego rękawa. Pamiętaj jednak, że mięśnie zawsze potrzebują czasu, by się rozgrzać, dlatego rozpocznij swój bieg od kilku minut szybkiego marszu lub wolniutkiego truchtu.

Warto przeczytać: Bieganie w brzydką pogodę, czyli treningowa szkoła przetrwania

Jakoś tak mokro

Deszcz i wilgoć tylko w małych porcjach są przyjaciółmi biegacza. Użyj maści z wazeliną lub kremów, by zapobiec powstaniu odcisków i obtarć. Oczywiście warto być wyposażonym w buty z membraną i antypoślizgowym bieżnikiem. Dodaj do tego nieprzemakalną czapkę (z daszkiem – jeśli nie chcemy, by deszcz spływał Ci po twarzy) i kurtkę do biegania z kapturem (idealnie, gdyby można było w niektórych miejscach, np. pod pachami, rozpiąć ją, by ułatwić termoregulację). Podczas dłuższych sesji miej przygotowany komplet suchych rzeczy do przebrania zaraz po treningu.

REKLAMA

REKLAMA

Jak biegać w deszczu?

Trzeba mieć strój na takie warunki; nieprzemakalna kurtka powinna jednocześnie pozwalać odprowadzać nadmiar ciepła na zewnątrz. Trenując w deszczu, pamiętaj o mniejszej widoczności, a co za tym idzie bardziej jaskrawych barwach odzieży wierzchniej. Przy małej mżawce odpowiednie chłodzenie z zewnątrz wspiera naturalną termoregulację organizmu. Z kolei ukończony w ulewie trening wzmocni Cię psychicznie.

Bieganie pod i z wiatrem

Wybieraj raczej dopasowane ciuchy niż ubranie, które na porywistym wietrze zamieni się w żagiel. Oczywiście najistotniejsza będzie nieprzewiewna kurtka, która nie musi być przy tym gruba. Planując trasę, weź pod uwagę kierunek wiatru. Łatwiej biec pierwszą część dystansu pod wiatr, a kończyć z wiatrem. Nie załamuj się wolniejszym tempem: mocny wiatr pomaga kształtować nie tylko charakter, ale również siłę biegową.

Jak utrzymać formę po sezonie? Oto 5 programów treningowych dla biegaczy na jesień.

Ile warstw ubrać na bieganie jesienią i zimą?

Kieruj się temperaturą odczuwalną na zewnątrz oraz tym, że temperatura Twojego ciała będzie wzrastać w trakcie treningu. Proponuję do temperatury na zewnątrz dodawać 3-5 stopni Celsjusza i przygotować ubiór na takie warunki. Sprawdza się lekka, nieprzewiewna kurtka, którą zawsze możesz zawiązać w pasie, jeśli po pewnym czasie uznasz, że jest Ci za ciepło. Podobnie możesz zrobić z buffem lub opaską na głowę: wówczas owiń je sobie wokół nadgarstka. Nie zapomnij też o wyższych skarpetkach chroniących achillesy i łydki oraz pierwszej warstwie „przy ciele” odprowadzającej wilgoć na zewnątrz.

Zobacz także: Jak dobrać strój do biegania? 5 złotych zasad

RW 11/2017

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij