Runner's World poleca:

Jak sobie radzić ze zmęczeniem i lenistwem

Poleć ten artykuł:

Wcześniej czy później napotkasz na swojej biegowej drodze problemy. Odmawiać współpracy będą mięśnie, a leń w głowie będzie przekonywał, że nie warto wychodzić na trening. Nie słuchaj go. Oto sposoby, by nie stracić zapału do biegania.

WIĘCEJ SIŁY:

1. Skracaj krok. Długie susy bardziej męczą i zwiększają możliwość urazu. Staraj się stawiać 180 kroków na minutę.

2. Zaznacz różnicę. Niech lekkie treningi mają zdecydowanie mniejszą intensywność niż ostre. Dzięki temu lepiej wypoczniesz i będziesz widział różnicę w formie.

3. W stanie płynnym. W czasie długiego wysiłku organizm przetacza krew z żołądka do pracujących mięśni. Dlatego dostarczaj energii w płynach, a nie żelkach czy batonach, które muszą być strawione.

4. Nie przesadzaj. Często organizm ma jednak rację i jeśli trenujesz za dużo, wyśle Ci sygnały: np. ból mięśni czy przeziębienie. Tych sygnałów nie lekceważ. Odpuść na parę dni trening i zregeneruj siły. 

WIĘCEJ CHĘCI:

5. Biegaj tu i teraz. Myśl tylko o tym, co czeka Cię dzisiaj. Przekonasz sam siebie, że szybko osiągasz sukces, a to zachęca do następnego wyjścia w teren.

6. Zabij nudę. Spójrz prawdzie w oczy: długi bieg jest mniej emocjonujący niż finał Ligi Mistrzów. Jeśli brakuje Ci wrażeń, to biegaj w grupie, zmień trasę, weź odtwarzasz mp3.

7. Walcz jak Muhammad Ali. Legendarny bokser powiedział kiedyś: "Nie ma nic złego w padaniu na deski. Niedobrze, kiedy tam zostajesz". Niech jeden opuszczony trening nie będzie początkiem niechlubnej serii.

RW 05/2008

Tagi: bieganie | trening | lenistwo | przerwa | motywacja | zmęczenie | regeneracja

Oceń artykuł:

3.5

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij