Runner's World poleca:

Kolanoterapia: 4 ćwiczenia na mocne stawy

Poleć ten artykuł:

Boli Cię czasem kolano? Problem może leżeć wyżej – w Twoich biodrach. Żeby uniknąć kontuzji tych stawów i cieszyć się bieganiem bez bólu, trzeba znaleźć czas na ćwiczenia wzmacniające. Ten zestaw nie wymaga dużo czasu, a sprawi, że poczujesz znaczną różnicę.

Fizjoterapeuci dawno temu stwierdzili, że zbyt słabe mięśnie wokół miednicy mogą być przyczyną tzw. kolana biegacza, czyli zespołu bólu rzepkowo-udowego (czujesz ból z przodu kolana, najczęściej centralnie, ale może także pojawić się po jego zewnętrznej lub wewnętrznej stronie).

Słabe biodra mogą sprawić, że Twoje ciało znajdzie się w stanie lekkiej biegowej schizofrenii, bo nie będą w stanie w pełni kontrolować tego, jak pracują nogi. Lądowanie bardzo mocno obciąża wtedy stawy kolanowe. Te cztery ćwiczenia, wykonywane w miarę regularnie trzy razy w tygodniu, pomogą Twoim biodrom odzyskać siły i pełną kontrolę nad każdym krokiem. Twoje kolana z pewnością będą Ci za to wdzięczne.

Mostek boczny

Połóż się na boku i oprzyj na jednym przedramieniu. Unieś biodra do góry, tak by całe ciało – od stóp do głowy – tworzyło linię prostą. Wolną rękę unieś do góry. Wytrzymaj w tej pozycji 15-20 sekund, a potem zrób to samo na drugim boku.

Tagi: ćwiczenia na kolana | ćwiczenia wzmacniające kolana | ćwiczenia na stawy

Oceń artykuł:

3.4

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij