Runner's World poleca:

Mocne biodra biegacza: 4 proste ćwiczenia

Poleć ten artykuł:

Zbyt długie i częste przebywanie w pozycji siedzącej może doprowadzić do utraty równowagi mięśniowej w obszarze miednicy - a to sprawia, że Twoje bieganie jest mało ekonomiczne i grożą Ci kontuzje. Zobacz, jak w prosty sposób wzmocnić okolice bioder.

„Bieg jest przecież w dużej mierze poruszaniem się na jednej nodze. Obciążenia obręczy są przez to olbrzymie. I jeśli wszystko działa idealnie, to nie ma obaw. Pomyśl jednak, co może się dziać, kiedy zaczynasz utykać np. z powodu nieprawidłowego ustawienia stopy, niesymetrycznego kroku czy bólu” – mówi dr n. med. Tomasz Piontek.

Przeczytaj więcej o roli bioder w trakcie biegu: Centrum sterowania biegu: Biodra i okolice miednicy

Nie dopuść do wyrobienia złych biegowych nawyków - proponujemy Ci regularne wykonywanie 4 prostych ćwiczeń, dzięki którym okolice Twoich bioder będą silniejsze, stabilniejsze i bardziej elastyczne.

Tagi: ćwiczenia wzmacniające biodra | ćwiczenia dla biegacza

Oceń artykuł:

3.2

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij