Runner's World poleca:

Mocne podstawy: Domowy trening na mięśnie stóp

Poleć ten artykuł:

Nawet jeśli nie planujesz w najbliższym czasie porzucić swoich butów na pastwę losu i zacząć biegać jak Bikila Abebe, siłowy trening stóp niewątpliwie Ci się przyda. Chodzi przecież o 26 mięśni, na których podczas biegania polega Twoje ciało – dosłownie i w przenośni.

Chodzenie całymi dniami w butach nie wpływa najlepiej na Twoje kończyny, w skrajnych przypadkach może nawet prowadzić do częściowej atrofii, czyli zaniku mięśni. Silna stopa wzmacnia i zmniejsza ryzyko urazów także innych części ciała – kolan, bioder czy pleców.

Zobacz, co możesz dla niej zrobić, żeby była silną podstawą Twojego ciała. Nie zapominaj też o prostych ćwiczeniach rozgrzewających, jak pajacyki, stawanie na palcach na schodku czy stanie na jednej nodze. Co ważne – zawsze boso, bez skarpetek.

Balansowanie na równoważni

Wzmacnia łydki, poprawia koordynację, zapobiega bólom goleni i okolic kostki. Umieść obie stopy na platformie. Utrzymuj równowagę, najpierw ruszając się w przód i w tył, a następnie na boki. Pomiędzy tym 30 s przerwy. Kiedy nabierzesz wprawy, połącz oba ćwiczenia, utrzymując równowagę w ruchach kolistych.

Tagi: ćwiczenia na stopy | ćwiczenia siłowe | ćwiczenia w domu

Oceń artykuł:

5.0

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij