Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Runners-world.PL

PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
5.0

Mocne podstawy: Domowy trening na mięśnie stóp

Nawet jeśli nie planujesz w najbliższym czasie porzucić swoich butów na pastwę losu i zacząć biegać jak Bikila Abebe, siłowy trening stóp niewątpliwie Ci się przyda. Chodzi przecież o 26 mięśni, na których podczas biegania polega Twoje ciało – dosłownie i w przenośni.

Domowy trening na mięśni stóp fot. Mitch Mandell

Chodzenie całymi dniami w butach nie wpływa najlepiej na Twoje kończyny, w skrajnych przypadkach może nawet prowadzić do częściowej atrofii, czyli zaniku mięśni. Silna stopa wzmacnia i zmniejsza ryzyko urazów także innych części ciała – kolan, bioder czy pleców.

Zobacz, co możesz dla niej zrobić, żeby była silną podstawą Twojego ciała. Nie zapominaj też o prostych ćwiczeniach rozgrzewających, jak pajacyki, stawanie na palcach na schodku czy stanie na jednej nodze. Co ważne – zawsze boso, bez skarpetek.

Balansowanie na równoważni

Wzmacnia łydki, poprawia koordynację, zapobiega bólom goleni i okolic kostki. Umieść obie stopy na platformie. Utrzymuj równowagę, najpierw ruszając się w przód i w tył, a następnie na boki. Pomiędzy tym 30 s przerwy. Kiedy nabierzesz wprawy, połącz oba ćwiczenia, utrzymując równowagę w ruchach kolistych.

Domowy trening na mięśni stóp fot. Mitch Mandell

Przysiady na jednej nodze

Wzmacniają całe nogi, pośladki, poprawiają równowagę, chronią przed skręceniami kostki, bólami piszczeli i ścięgien Achillesa.

Wyciągnij ręce i jedną nogę przed siebie, i staraj się utrzymać równowagę. Powoli przechodź do przysiadu. Zacznij od 8 powtórzeń na jedną nogę, z czasem przejdź do 20.

Domowy trening na mięśni stóp fot. Mitch Mandell

Zwijanie ręcznika palcami

Wzmacnia stopę, chroni przed bólami piszczeli i zapaleniem powięzi podeszwowej.

Siedząc lub stojąc, zwijaj palcami ręcznik leżący przed Tobą. Palcami jednej stopy przyciągnij ręcznik do siebie trzy razy. Powtórz to samo ćwiczenie drugą stopą.

Domowy trening na mięśni stóp fot. Mitch Mandell

Skoki jednonóż z obrotem

Wzmacniają całe nogi, poprawiają równowagę.

Skacz na jednej nodze, przestawiając stopę na prawo, do przodu, na lewo i z powrotem. Tułów nieruchomo. 15 skoków/stopę.

Domowy trening na mięśni stóp fot. Mitch Mandell

Podnoszenie palcami

Chroni przed bólami piszczeli i zapaleniem powięzi.

Przenieś jedną stopą stosik 10 małych przedmiotów. Drugą nogą odłóż go na miejsce. Każdą nogą ułóż trzy stosiki.

RW 09/2012

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij