Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]

Runners-world.PL

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Motywacja do treningu: Jak biegać w parze?

Najlepszą motywacją do biegania jest drugi biegacz. Bycie motywatorem to podwójny zysk. Nakręcasz kogoś do ruchu, a Tobie udziela się jeszcze bardziej. Sprawdź, jakie korzyści daje bieganie w tandemie i jak bezpiecznie wkręcić kogoś do biegania.

Czy warto biegać w duecie? Plusy posiadania partnera Zacznij bieganie od treningów w tandemie, łatwiej poradzisz sobie z trudnościami początkujących / fot. shutterstock.com

Rozpoczyna się okres kalorycznej rozpusty, kiedy trudniej o znalezienie chęci na trening z pełnym brzuchem. Bo święta, sylwester, karnawał, ferie. Przetrwaj ten okres, ofiarowując komuś bliskiemu wspólnie przebiegnięte kilometry. Trudno wyobrazić sobie lepszy podarunek.

Chociaż zarażasz, to akurat ten bakcyl poprawia zdrowie, humor, sylwetkę i dodaje energii. Do tego spędzicie czas razem, a doskonale wiesz, że to ostatnio towar deficytowy.

Z początkującym

Przypominasz sobie swoje początki? Dodaj odwagi i motywacji znajomemu, który ciągle powtarza, że chce zacząć biegać. Zacznijcie od półgodzinnego marszu. Potem włącz 5-sekundowy trucht na każdą minutę marszu. Co dwa tygodnie wydłużaj czas biegu o kolejne 5 sekund kosztem marszu. Wkręcaj go stopniowo, bez wypluwania płuc. Ma być przyjemnie! Wasze wyjścia mają pomóc w stworzeniu nowego przyzwyczajenia.

Przypomnij sobie, jak zdrowo wkręcić się w bieganie: Program dla początkujących: jak zacząć biegać?

Z szybszym

Zaproponuj szybszemu i bardziej doświadczonemu koledze, że dołączysz do niego na ostatnie kilometry długiego treningu, by wesprzeć go w walce z dystansem. Ewentualnie zaoferuj wspólne wyjście na regeneracyjny trening po ciężkich zawodach, tak by Twoje wolniejsze tempo mu nie przeszkadzało, a było wręcz atutem.

Z dziećmi

Masz dylemat, czy spędzić czas z rodziną, czy wyjść na trening? Salomonowym rozwiązaniem będzie zabranie dzieci na bieg. Nie musisz mieć specjalnego pomysłu na trening: dzieciaki są świetnymi trenerami. 10-15 minut ganiania wokół podwórka wystarczy. Pociecha może dołączyć do Twojego treningu, jadąc obok na rowerze. Ze starszym możesz spróbować marszobiegu: kilka minut marszu i bieg do najbliższego drzewa.

RW 01-02/2016

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij