Runner's World poleca:

Odwrócony test Coopera. Tabele z normami dla próby biegowej

Poleć ten artykuł:

Jacek Fedorowicz w październikowym numerze magazynu Runner's World pisze o odwróconym teście Coopera, jako świetnym sprawdzianie formy. Przeczytaj, jak przeprowadzić taką próbę i zobacz w tabelach z normami, jak ma się Twoja wydolność.

test Coopera, odwrócony test Coopera, tabele test Coopera

"Uważam, że test Coopera dla samotnych, czyli ten łatwy do przeprowadzenia bez sędziów, tłumów, w dowolnym dniu, bo wystarczy pusta bieżnia i własny zegarek - jest niezwykle praktyczny i wart rozpropagowania" - podkreśla Jacek Fedorowicz.

W styczniu 1980 roku tygodnik "Przekrój" opublikował artykuł zachwalający bieganie. Do artykułu dołączony był test Coopera na zachętę. Przedstawiona została w nim jego odwrócona wersja, zdecydowanie łatwiejsza do przeprowadzenia we własnym zakresie. Zamiast biec 12 minut i sprawdzać pokonany dystans, biegniesz 6 okrążeń i patrzysz, ile czasu zajęło Ci to wyzwanie. Jeśli nie jesteś w stanie przebiec całości, przeplatasz bieg marszem. 

Poniższe tabele z normami dla testu biegowego poinformują Cię o stanie Twojej formy po takim sprawdzianie: 

Test biegowy na 2,4 km dla mężczyzn

Klasyfikacja wydolności fizycznej Wiek w latach
13-19 20-29 30-39 40-49 50-59 60 i powyżej
Czas w minutach i sekundach
Ekstraklasa Doskonała poniżej 8:40 poniżej 9:45 poniżej 10:00 poniżej 10:30 poniżej 11:00 poniżej 11:15
1. Bardzo dobra 8:40 - 9:40 9:45 - 10:45  10:00 - 11:00  10:30 - 11:30  11:00 - 12:30  11:15 - 14:00 
2. Dobra 9:40 - 10:50 10:45 - 12:00  11:00 - 12:30  11:30 - 13:00  12:30 - 14:30  14:00 - 16:15 
3. Dostateczna 10:50 -12:10 12:00 - 14:00  12:30 - 14:45  13:00 - 15:30  14:30 - 17:00  16:15 - 19:00 
4. Słaba 12:10 - 15:30 14:00 - 16:00  14:45 - 16:30  15:30 - 17:30  17:00 - 19:00  19:00 - 20:00 
5. Bardzo słaba powyżej 15:30 powyżej 16:00  powyżej 16:30  powyżej 17:30  powyżej 19:00  powyżej 20:00 

 

Test biegowy na 2,4 km dla kobiet

Klasyfikacja wydolności fizycznej Wiek w latach
13-19 20-29 30-39 40-49 50-59 60 i powyżej
Czas w minutach i sekundach
Ekstraklasa Doskonała poniżej 11:50 poniżej 12:30 poniżej 13:00 poniżej 13:45 poniżej 14:30 poniżej 16:30
1. Bardzo dobra 11:50 - 12:30 12:30 - 13:30 13:00 - 14:30 13:45 - 15:55 14:30 - 16:30  16:30 - 17:30
2. Dobra 12:30 - 14:30 13:30 - 15:55 14:30 - 16:30 15:55 - 17:30 16:30 - 19:00 17:30 - 19:30
3. Dostateczna 14:30 - 16:55 15:55 - 18:30 16:30 - 19:00 17:30 - 19:30 19:00 - 20:00 19:30 - 20:30 
4. Słaba 16:55 - 18:30 18:30 - 19:00 19:00 - 19:30 19:30 - 20:00 20:00 - 20:30 20:30 - 21:00
5. Bardzo słaba powyżej 18:30 powyżej 19:00 powyżej 19:30 powyżej 20:00 powyżej 20:30 powyżej 21:00

Tabele pochodzą z "Przekroju" z 1980, nr 1816 (27 stycznia), strona 22. W Małopolskiej Bibliotece Cyfrowej znajdziesz oryginał artykułu i normy: Przekrój artykuł i tabele

RW

Tagi: test Coopera | odwrócony test Coopera | tabele test Coopera

Oceń artykuł:

5.0

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij