Runner's World poleca:

Otwórz nowy sezon

Poleć ten artykuł:

Wiadomo, że na początku nowego sezonu zawsze stawiamy sobie cele, które chcielibyśmy zrealizować. Oto najczęstsze z nich i, co ważniejsze, sposoby na to, by przed końcem roku nie pozostały jedynie planami.
Cel 1


Chcę cały czas cieszyć się bieganiem

Spójrz na bieganie z innej perspektywy. Nie może być Twoim obowiązkiem - to coś, co robisz dla przyjemności. Jeżeli wpadasz w rutynę, ciężko Ci czerpać radość z każdego treningu. Zastanów się, co jest dla Ciebie w życiu ważne i co daje Ci bieganie.

Znajdź kumpla. "Najlepsze, co możesz zrobić, aby bieganie było łatwiejsze i ciekawsze, to biegać regularnie z przyjacielem" - mówi legenda maratonów Bill Rodgers. Bieganie w towarzystwie jest znacznie łatwiejsze i przyjemniejsze. To jak spotkanie w pubie, tylko zdrowsze. Podczas rozmowy nawet nie zauważysz, jak mijają kolejne kilometry.

Myśl jak zdobywca. "Wielu biegaczy robi wciąż te same trasy, a później dziwią się, że dopada ich nuda" - mówi Rodgers. Zamiast tego spróbuj biegać w nowych i interesujących miejscach, co najmniej dwa razy w tygodniu.  

Cel 2


Będę lepszym biegaczem

Zwiększaj długość, nawet kiedy nie biegasz maratonów. Nawet jeśli nie startujesz w zawodach, podczas treningów biegaj długie dystanse. Każdy bieg buduje wytrzymałość i jest bazą do pozostałych treningów, a dodatkowo poprawia sylwetkę. Spróbuj raz w tygodniu biegać trening, który jest o 25% dłuższy (w czasie lub dystansie) od pozostałych.

Spróbuj biegu ciągłego o średnio szybkim tempie. Po rozgrzewce biegnij około 20 min tempem 75% twoich możliwości, prędkość nieco mniejsza niż podczas biegu na 10 km - coś między joggingiem a szybkim biegiem. Takie tempo powinieneś odczuwać jako komfortowe, ale ciężkie.

Odrób zadanie domowe. "Kiedy zdecydowałam, że zajmę się bieganiem na poważnie, zrobiłam przegląd programów treningowych i sposobów odżywiania" - mówi Emily Levan, która od 1998 roku obniżyła swój czas w maratonie z 3:16 do 2:39. Zdobycie większej wiedzy o bieganiu - dlaczego pewne treningi są lepsze od innych, które jedzenie dostarcza energii - pomoże ci trenować bardziej efektywnie.

Tagi: trening | cele | maraton | kontuzje | rozciąganie | rozgrzewka | stretching | siłownia | odchudzanie

Oceń artykuł:

2.7

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij