Runner's World poleca:

Po jakiej nawierzchni biegać: plusy i minusy każdego podłoża

Poleć ten artykuł:

Gdy biegasz, podczas każdego uderzenia o podłoże wywierasz na stawy i mięśnie siłę 2-3-krotnie większą od Twojego ciężaru. To właśnie dlatego tak ważny jest rodzaj podłoża, po którym się poruszasz. Zobacz, jaki wpływ na Twoje ciało mają najpopularniejsze nawierzchnie.

Każdej akcji towarzyszy reakcja. Możesz oczywiście zminimalizować negatywne skutki trzeciej zasady dynamiki, wybierając do swoich treningów tylko miękkie nawierzchnie, ale coś za coś...

Krok na trawie czy piasku – świetnie amortyzowany przez podłoże – jest mniej stabilny i mniej sprężysty. Asfalt oraz tartan, mimo że są twardymi partnerami treningowymi, pozwalają na dynamiczne odbicie i rozwijanie prędkości startowych. Według Toma Hollanda, maratończyka i fizjologa ruchu, jeśli chcesz biegać bez kontuzji, powinieneś często zmieniać nawierzchnie, na których trenujesz.

Fizjoterapeuci z kliniki Ortoreh, Ewa i Andrzej Piotrowscy, uważają podobnie: dla zdrowego biegacza żadna nawierzchnia nie powinna być groźna. Poznaj więc specyfikę różnych rodzajów podłoża i dowiedz się, jakie są ich zalety oraz wady.

Tagi: po jakiej nawierzchni biegać | nawierzchnie do biegania | podłoże do biegania

Oceń artykuł:

3.4

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij