Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.5

Podstawowe skoki parkour: Sposób na miejski tor przeszkód

Zamień swój trening na wizytę w wielkim placu zabaw. Przeszkody, które spotykasz po drodze, czyli murki, barierki, ławki, nie omijasz, ale pokonujesz w efektywny i efektowny sposób. Traceurzy radzą, jak jeszcze szybciej poruszać się w miejskiej dżungli.

Freerunning technika fot. Tomasz Woźny, Mateusz Drozd

Ewolucje wykonuj na niskich przeszkodach i powoli przechodź na coraz bardziej wymagające. Na początku staraj się wykonywać proste sekwencje złożone z 2-4 skoków. Gdy poczujesz, że jesteś gotowy wskoczyć na wyższy poziom, zobacz youtube.com/TappBrothers.

Przeczytaj więcej o parkourze i freerunningu: Freerunning i parkour: Sztuka przemieszczania się po mieście

Skok kuczny: 10-20 powtórzeń

Wybijasz się z dwóch lub z jednej nogi. Po wybiciu kładziesz ręce na przeszkodzie. Nogi trzymasz razem, przyciągasz do klatki piersiowej i przenosisz nad przeszkodą. Nie możesz być za blisko przeszkody, żeby nie zahaczyć o nią stopami.

Freerunning technika fot. Tomasz Woźny, Mateusz Drozd

Szybki skok: 10-20 powtórzeń

Kiedy wybijasz się z prawej nogi, na przeszkodzie opierasz lewą dłoń. Natomiast lewą nogę wykopujesz w górę i przenosisz ciało nad przeszkodą – i na odwrót. Skok zacznij od położenia ręki, a następnie przetocz nogi.

Freerunning technika fot. Tomasz Woźny, Mateusz Drozd

Precyzyjny skok: 10-20 powtórzeń

Znajdź dwa murki stojące w niewielkiej odległości od siebie. Ugnij nogi, razem z wybiciem wyciągnij energicznie ręce do przodu. Wyląduj na śródstopiu i ugnij kolana. Po skoku ręce pomagają Ci znaleźć równowagę. Obróć się i powtórz to samo z powrotem.

Freerunning technika fot. Tomasz Woźny, Mateusz Drozd

Skok pod barierką: 10-20 powtórzeń

Po wybiciu złap za barierkę nachwytem. Pod barierką przechodzą najpierw Twoje nogi, potem korpus. Kiedy całe ciało znajdzie się po drugiej stronie, puść uchwyt. Skoncentruj się, żeby nie uderzyć ani plecami, ani głową o ramy przeszkody.

Freerunning technika fot. Tomasz Woźny, Mateusz Drozd

Wskok na ścianę: 10-20 powtórzeń

Ustaw się krok od murka – możesz się też wybić z niższego murka na wyższy. Wybij się obunóż. W trakcie lotu ręce i nogi powinny się znaleźć przed resztą ciała. Złap obiema dłońmi za szczyt murka i oprzyj się palcami stóp.

RW 08/2014

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij