[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.3

Rozgrzewka przed biegiem w upale – jak powinna wyglądać?

Przed startem (albo treningiem) w wysokiej temperaturze wydawać się może, że przez upalne powietrze jesteś już wystarczająco rozgrzany – ale będzie to dalekie od prawdy. Twoje ciało nadal musi przygotować się do biegu – i to w nieco inny niż zwykle sposób.

Jak przeprowadzic rozgrzewkę przed biegiem w upale? Domowy sorbet z izotonika przed rozgrzewką nawodni Cię i schłodzi (fot. Domowy sorbet z izotonika przed rozgrzewką nawodni Cię i schłodzi).

Nie jest wiedzą tajemną, że szybkie, mocne bieganie wymaga odpowiedniej rozgrzewki. Ale czy zasada ta obowiązuje w takim samym stopniu, kiedy pocisz się już od samego stania? Odpowiadając jednym słowem: tak. Nie możesz odpuścić rozgrzewki przed ważnym biegiem niezależnie od pogody.

Korzyści, jakie daje rozgrzewka, przeważają nad największym nawet upałem. Dobra przedstartowa rutyna stopniowo podnosi tętno, rozluźnia mięśnie i przypomina Twojemu systemowi nerwowemu, jak biegać w najbardziej optymalny sposób, przez co już od pierwszych metrów możesz mieć naprawdę dobre zawody.

REKLAMA

Nie znaczy to oczywiście, że nie możesz dopasować rozgrzewki do wysokich temperatur powietrza. Zobacz, co możesz zrobić, by była ona krótka, ale skuteczna.

Schłodź się przed wysiłkiem

Profesjonaliści korzystają z chłodzących kamizelek. Ty zamroź wilgotne ręczniki i owiń nimi szyję w czasie rozgrzewki. Możesz zjeść zrobiony domowym sposobem sorbet z domowego izotonika. Polej zimną wodą „punkty chłodzące” na Twoim ciele: szyję i nadgarstki. To wszystko sprawi, że uda Ci się przed biegiem utrzymać niższą temperaturę ciała. Oczywiście nie zapominaj o nawodnieniu zimną wodą: około pół litra na 30 minut przed biegiem będzie w sam raz.

Nie biegaj za dużo zanim wystartujesz

Oczywiście warto potruchtać w czasie rozgrzewki, by przygotować mięśnie do dynamicznego streczingu, skróć jednak czas tego truchtu albo jego intensywność. Wystarczy od 8 do 10 minut spokojnego biegu, ale jeśli masz więcej minut w zapasie, to zwolnij, a nawet rób przerwy na marsz, tak by utrzymywać stosunkowo niskie tętno przed biegiem. W subiektywnej skali zmęczenia, od 1 do 10, celuj w 5. Jeśli to tylko będzie możliwe, całą rozgrzewkę zrób w cieniu.

Rozciągnij się przed biegiem

Rozciąganie dynamiczne pozwoli Twoim mięśniom wypalić pełną mocą, kiedy podkręcisz tempo. Zrób poniższe ćwiczenia, zmniejszając ich liczbę, gdy asfalt będzie topił się od słońca. 20 m marszu z unoszeniem kolan od klatki, potem tyle samo podciągnięć pięty do pośladków; dodaj wykroki i marsz z wyprostowanymi w kolanach nogami. Potem po 10 powt. unoszeń kolan na boki w podporze, w tej samej pozycji naprzemiennych wyprostów ramion i nóg. Na koniec krążenie bioder, szybkie skipy A i B oraz 10-15 s przyspieszenia.

RW 06/2017

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij