Runner's World poleca:

Rusz się: Jak poradzić sobie z wymówkami i zacząć biegać?

Poleć ten artykuł:

Pierwsze oznaki wiosny sprawią, że biegowe masy wyjdą na ulice i ścieżki. Zamiast chować się w swojej skorupie, dołącz do tego towarzystwa. Nie wykręcaj się wyświechtanymi wymówkami – właśnie wszystkie się przeterminowały.

Coś musi być w tym bieganiu, że tylu ludzi ubiera buty i rusza na trasę. Tylko co? Jeśli nie wiesz, to znaczy, że albo uprawiasz inne sporty, albo po prostu nie chce Ci się ruszyć czterech liter. Pierwsze rozumiemy i szanujemy, ale drugie? Naprawdę dobrze Ci z tym? Może Twoja niechęć pamięta czasy wuefu na szkolnym boisku, a może brzmiał Ci wtedy w głowie Maanam i słowa: „Nie poganiaj mnie, bo tracę oddech”?

Następnym razem, kiedy będziesz słuchać tego hitu, wyobraź sobie, że nie śpiewa go Kora, ale Twój wewnętrzny leń. On też chciałby mieć smukłą sylwetkę, dobrą kondycję i serce jak dzwon, ale to za dużo kosztuje – przecież „tracisz oddech, gubisz rytm”. Dlatego przy próbie wyjścia na trening broni się rękami i nogami jak przed torturami. Ale są sposoby na wykręty, jakie podsuwa Ci ten sabotażysta.

Pomogą Ci one wytrzymać okres przejściowy, czyli zmianę ze zwierzęcia kanapowego w biegacza. Nawet się nie obejrzysz, jak rozwinie się w Tobie zdrowe uzależnienie od ruchu. Twoim pierwszym krokiem, powinno być wyznaczenie sobie celu. Nie jutro – teraz, kiedy czytasz ten tekst. Nie masz pomysłu? Zacznij od zrealizowania od A do Z planu treningowego, który znajdziesz na kolejnych slajdach. W niecałe 2 miesiące przemienisz się w biegacza z prawdziwego zdarzenia.

Tagi: motywacja do biegania | jak zacząć biegać | bieganie dla początkujących | plan treningowy

Oceń artykuł:

3.8

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij