Runner's World poleca:

Rzepka i spółka: 3 ćwiczenia na wzmocnienie stawów

Poleć ten artykuł:

Dolegliwości w okolicy stawu rzepkowo-udowego (część kolana zwana też czasem przednim przedziałem kolana) mogą zepsuć niejedną wspinaczkę po schodach. Uniknij strachu przed zepsutą winda i wzmocnij swoje stawy wykonując trzy proste ćwiczenia.

Konflikt chrząstek stawowych wywołany jest najczęściej wypadnięciem rzepki z jej właściwego toru. Rzepkę można sprowadzić na złą drogę przez nierównowagę mięśniową. Słabe mięśnie tułowia i nóg, oddziałujące na miednicę, powodują jej niestabilność. To przekłada się na przeciążenia i bóle kolan.

Zobacz, jak ćwiczyć i jak się rozciągać, żeby im zapobiec:

Rolowanie na udach

Przyjmij pozycję twarzą do ziemi w podporze na przedramionach, z piankowym wałkiem nad kolanami. Przesuwaj się w dół, aż wałek znajdzie się w górnej części ud. Powoli wróć do pozycji startowej i kontynuuj rolowanie jeszcze kilka razy.

Na kolejnych stronach znajdziesz inne ćwiczenia.

Tagi: ćwiczenia dla biegacza | ćwiczenia na wzmocnienie rzepki | ćwiczenia na stawy

Oceń artykuł:

3.4

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij