Runner's World poleca:

Siłownia w domu: Ćwiczenia siłowe z taśmą

Poleć ten artykuł:

Wzmocnij swoje mięśnie, naciągając nieco gumowe taśmy. Zobacz, jak pracować nad głównymi grupami mięśniowymi, aby potem zmniejszyć ryzyko kontuzji i zwiększyć wydajność podczas biegu – oto 11 ćwiczeń z taśmą, które możesz wykonywać w domu.

Wykonuj od 3 (początkujący) do 6 (zaawansowani) serii, po od 10 (początkujący) do 20 (zaawansowani) powtórzeń każda. Jeśli dopiero zaczynasz, użyj lżejszej taśmy, w delikatnym kolorze (biała, żółta, czerwona). W miarę jak ćwiczenia stają się dla Ciebie prostsze, możesz zmienić taśmę na mocniejszą (zieloną, niebieską, czarną). Poniżej plan podstawowego, 3-miesięcznego treningu dla biegaczy.

1. miesiąc: praca nad wytrzymałością, z lekką taśmą, mała ilość serii i więcej powtórzeń.

2. miesiąc: praca nad siłą, z trochę mocniejszą taśmą, jedną serię więcej niż w poprzednim miesiącu, ale z mniejszą ilością powtórzeń.

3. miesiąc: jeszcze intensywniejsza praca nad siłą z tą samą taśmą co wcześniej (lub mocniejszą), ale wykonujesz więcej serii z mniejszą ilością powtórzeń.

Przeczytaj więcej o zasadach treningu siłowego: Power do biegania, czyli trening siłowy biegacza

Do wyboru, do koloru

Kolor determinuje opór, jaki musisz pokonać, wykorzystując daną taśmę podczas ćwiczeń. Kolory to (poczynając od najsłabszych): beżowy, żółty, czerwony, zielony, niebieski, czarny, srebrny i złoty. Cena taśmy zależy właśnie od koloru.

Tagi: taśmy do ćwiczeń | ćwiczenia z taśmami | ćwiczenia siłowe | ćwiczenia siłowe w domu

Oceń artykuł:

3.9

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij