Runner's World poleca:

Stań się mistrzem motywacji

Poleć ten artykuł:

Ciężki trening i dobra dieta to jedno, ale w osiąganiu kolejnych imponujących wyników Twoim sprzymierzeńcem jest przede wszystkim motywacja. Zapanuj nad umysłem i nastaw go na wygrywanie - przedstawiamy triki psychologiczne, które poprawią Twoje osiągi.

Zastanów się, kto tak naprawdę Ci imponuje. Może być to zdobywca olimpijskiego złota, albo wybijający się formą jeden z Twoich znajomych biegaczy. Pamiętaj jednak, że spora większość z nas nie została obdarzona szybkimi jak błyskawica szybkokurczliwymi włóknami mięśniowymi Usaina Bolta ani wrodzoną sprawnością greckiego atlety.

Istnieją cechy, które podziwiając u innych, powinieneś zacząć rozwijać u siebie. Chodzi tu o pewność siebie, zdolność do skupienia i poświęcenie. Uderz głęboko w swój wewnętrzny potencjał. Umysłowe strategie, którym poświęcono lata badań, pozwalają nie tylko poprawić Twoje osiągi, lecz także odnaleźć ukryte pokłady motywacji i woli walki. Przed Tobą wskazówki, jak myśleć, czuć i działać jak mistrz świata – wszystko to po to, by wreszcie osiągnąć szczyt sprawności fizycznej.

Wizualizacja sukcesu

Wyobrażanie sobie przebiegu Twojego startu oraz stworzenie klarownego obrazu tego, co chcesz osiągnąć, są bardzo istotnymi elementami do wykonania przez startem. Wyobrażaj sobie idealny scenariusz biegu, włączając w to widoki, dźwięki, zapachy i towarzyszące Ci emocje.

Dąż do tego, aby doświadczyć akcję ze swojej perspektywy – siedząc w fotelu, możesz za moment stanąć na najwyższym stopniu podium z ręką na piersi i łzą w oku, podczas gdy powietrze wypełniają dźwięki "Mazurka Dąbrowskiego". Bądź pewny siebie i spokojny. Pamiętaj o uczuciu, które towarzyszy przekraczaniu mety, gdy bijesz swoją życiówkę.

Pozytywne myślenie

Zlokalizuj i usuń z głowy negatywne myśli, które zatrzymują Twój postęp. "To mi nie wyjdzie, nie dam rady". A właśnie, że dasz radę. Rzucaj sobie wyzwania, abyś mógł czerpać satysfakcję z kolejnych sukcesów. Nie roztrząsaj porażek, a gdy negatywne myśli zaczynają się kłębić w Twojej głowie – pora je przegnać. "Nie dałem rady. Jestem słaby. Zatrzymaj się. Oddychaj. Wciskam reset i zaczynam kolejny kilometr ze świeżą głową i pewnym podejściem".

Maksymalna koncentracja

Staraj się być zawsze skupiony na danej chwili. Biegacze często prowadzą wewnętrzny dialog o tym, jak dobrze się spisują podczas występu. Analizujesz technikę, regulujesz tempo, ciągle porównujesz się do innych i przewidujesz stale końcowy czas. Te wszystkie myśli zaprzątają Twoją głowę i odsuwają Cię od skupienia na biegu. Całą energię wkładaj w ruch, nic więcej nie jest Ci w tej chwili potrzebne. Recenzję swojego występu napiszesz po jego zakończeniu.

Dave Scott, szcześciokrotny mistrz świata Ironman Triathlon, zwykł powtarzać sobie: "Rób to, co robisz w danej chwili". Dawaj z siebie sto procent, bo liczy się tu i teraz, nie rozpamiętuj przyszłości i odegnaj chęć krytykowania swoich poczynań. Ignoruj wszelkie źródła rozpraszania; nie liczą się inni biegacze, pogoda, zmęczenie, plany na przyszłość i nuda.

Tagi: trening | motywacja | motywacja do biegania | wyścig | bieg | umysł | lepszy trening | sukces | olimpijczyk

Oceń artykuł:

5.0

Skomentuj (1)

dotrzechdych.pl, 4 lutego 2015, 13:39

Czasami dobrą motywacją jest ktoś z boku - http://runyourlife.pl/motywacja-do-biegania-bieganie-z-kumplem/
Ciężki trening i dobra dieta to jedno, ale w osiąganiu kolejnych imponujących wyników Twoim sprzymierzeńcem jest głównie motywacja. Nastaw swój umysł na wygrywanie - przedstawiamy triki psychologiczne, które poprawią Twoje osiągi.
Zobacz artykuł
przejdź do forum

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij