Runner's World poleca:

Suma wszystkich strachów: Czego boi się biegacz?

Poleć ten artykuł:

Strach może przyjąć wiele twarzy: kontuzji, zderzenia ze „ścianą” na trasie pierwszego maratonu, a także - porażki. Czy te wszystkie biegowe potwory naprawdę istnieją? Jeśli tak, to jak z nimi walczyć? Wykorzystaj strach i jego skumulowaną złą energię zamień na mobilizację i lepszy bieg.

Poniżej oraz na następnych stronach opisaliśmy najczęstsze lęki, które towarzyszom biegaczom na trasie. Zawarliśmy też przy tym wskazówki, jak przełamać poszczególne obawy - nie pozostaje Ci nic, jak tylko zmierzyć się z własnymi demonami.

Przybiegnięcie na metę na końcu stawki

Walcz: Prawdopodobieństwo jest nikłe, więc uwierz w siebie

Jeżeli trenujesz i startujesz w zawodach, to nawet jeśli za Tobą na trasie nie będzie już nikogo, to i tak będziesz przed milionem ludzi, którzy tego dnia myśleli o spacerze, a nawet nie ruszyli się z kanapy. Poza tym w Polsce jest wielu zawodników, którzy za punkt honoru przyjmują wbiegnięcie na metę na ostatnim miejscu.

„Jeśli jednak dobiegniesz na metę ostatni, będziesz miał dużo do analizowania, ale tylko refleksja nad tym, co się wydarzyło, zapewni Ci lepszą lokatę następnym razem – mówi Katarzyna Kajdan-Kosiorek. – Strach przed porażką dotyczy każdego – oswoisz tego potwora, gdy zaczniesz uczyć się na błędach i wyciągniesz wnioski”.

Dobra myśl: „Nie wygrasz, dopóki nie boisz się przegrać” – Bon Jovi

Poobcierane stopy i schodzące paznokcie

Walcz: dobrze dobrane buty załatwią sprawę

Kiedy w rozgrzanym i wilgotnym środowisku spotkają się buty, szwy skarpetek i skóra, nietrudno o jatkę. Dlatego tak ważne jest, żeby pielęgnować stopy (chociażby obcinając odpowiednio paznokcie), wybierać bezszwowe i oddychające skarpety oraz dobrze dobierać buty. Ich rozmiar dobieraj w skarpetkach, w których potem będziesz biegać. Niech wszystkie technologie i kolory nie przysłonią Ci najważniejszej cechy obuwia – wygody. Jeżeli masz wrażliwe na otarcia miejsca na stopie, zaklejaj je prewencyjnie przed treningiem plastrem. Na powstałe już pęcherze pomogą specjalne plastry z żelem, które ułatwią gojenie i przyspieszą regenerację skóry.

Dobra myśl: „Nie trzeba być szewcem, aby wiedzieć, czy but pasuje do nogi” – G.W.F. Hegel

Tagi: trening | psychika | strach | stres

Oceń artykuł:

3.8

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij