Runner's World poleca:

Test sprawności. Te ćwiczenia sprawdzą i poprawią formę

Poleć ten artykuł:

Jako biegacz już jesteś w niezłej kondycji. Ale jeśli chcesz wykorzystać cały swój potencjał, potrzebujesz kompleksowego podejścia do treningu. Te 9 ćwiczeń to testy, które pomogą Ci zidentyfikować Twoje mocne i słabe punkty. A potem pozbyć się tych ostatnich.

Swoją formę należy sprawdzać nie tylko za pomocą stopera. Potrzebujesz przetestować: elastyczność, wyczucie równowagi czy zwrotność. Poniżej i na kolejnych stronach prezentujemy kompleksowy sprawdzian całego ciała. Jeżeli oblejesz jakiś, skorzystaj ze wskazówek jak poprawić swój wynik.

Siła korpusu

Silny korpus – mięśnie brzucha, pleców, pośladków – daje Ci stabilność, moc i wytrzymałość. Jeśli jest za słaby, nie może utrzymać w odpowiedniej pozycji miednicy, przez co Twoje biodra, kolana czy kostki przestają pracować w optymalnej linii. To skutkuje nie tylko większym ryzykiem kontuzji, ale zmusza mięśnie do większej pracy przy amortyzacji uderzenia o ziemię i przyspiesza ich zmęczenie.

Sprawdź się: Mostek (deska)

Wykonaj podpór przodem, opierając się na przedramionach i palcach stóp. Ciało powinno tworzyć linię prostą od głowy do kostek. Zmierz czas, jaki wytrzymasz w idealnej pozycji (nie ruszaj biodrami).

Wynik

Super

Jesteś w stanie wytrzymać w dobrej pozycji ponad 2 minuty.

Dobrze

Możesz utrzymać poprawny mostek przez około 90 sekund.

Słabo

Nie jesteś w stanie wytrwać przez 90 sekund.

Popraw się: Rowerek w siadzie (zdjęcie powyżej)

Połóż się na plecach z ramionami po bokach, wyprostowanymi nogami i piętami jakieś 15-20 cm nad podłożem. Spróbuj przejść do siadu, unosząc tułów i zginając jednocześnie lewą rękę i prawą nogę. Zbliż kolano jak najbliżej klatki. Wróć do pozycji startowej, utrzymując nogi w powietrzu. Powtórz całość drugą ręką i nogą. To jest jedno powtórzenie – zrób ich do 20.

Tagi: test sprawności fizycznej | test na sprawność | testy sprawnościowe | ćwiczenia sprawnościowe

Oceń artykuł:

4.3

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij