Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Trening na hardkorze: jak biegać przy napiętym grafiku?

Zdarzają się dni, że kiedy opadniesz na kanapę, tylko dźwig byłby w stanie Cię z niej oderwać. Czujesz się, jakby Twoje baterie były całkowicie rozładowane. Stajesz wtedy do walki z Twoim największym wrogiem: własnymi słabościami.

Trening na hardkorze: jak biegać przy napiętym grafiku? fot. Zohar Lazar

Ruszenie się, przebranie i zasznurowanie butów do biegania wydaje się jedną z prac Herkulesa. A ponieważ Ty nie jesteś mitycznym półbogiem, nie zamierzasz się z nią zmierzyć. Prawda jest jednak taka, że jeżeli mimo wszystko zmusisz się, żeby wyjść za próg domu, ruch wyrwie Cię z letargu. Dzięki temu nie spędzisz reszty dnia na wegetacji przed telewizorem.

Brak snu

Po ciężkiej nocy krótki trening pomaga pozbyć się ciężkich powiek. Nie stawiaj sobie tylko wielkich wymagań. Wyjdź na bieganie, nawet jeśli będzie to wymagało wolniejszego tempa niż zwykle, krótszego dystansu czy częstszych przerw na marsz. Na przykład: zazwyczaj biegniesz 2 minuty i maszerujesz 1? Spróbuj 30 sekund biegu i 30 sekund marszu. Osoby permanentnie niedosypiające, np. młodzi rodzice czy pracujący na zmianę, przekonają się, że krótki trening poprawia nastrój, pobudza lepiej niż kawa i oddala zmulenie spowodowane nieprzespaną nocą. Dodatkowo trening spowoduje, że szybciej zaśniesz, Twój sen będzie głębszy i bardziej efektywny.

Przeziębienie

Za fatalne samopoczucie może być odpowiedzialna rozsiadająca się w Twoim organizmie choroba. Zastosuj wtedy zasadę szyi. Jeżeli symptomy przeziębienia pojawiają się powyżej niej – jak np. zatkane zatoki czy kichanie – lekki bieg sprawi, że poczujesz się lepiej. Jeżeli objawy dotykają obszaru poniżej szyi, czyli doskwiera Ci ogólny ból ciała czy masz gorączkę – lepiej odpuść. Chociaż każdy Polak zna się doskonale na medycynie, wszelkie wątpliwości powinien rozwiać lekarz z dyplomem, nie ten samozwańczy.

Nawał roboty

Kiedy w pracy ścigają Cię deadline'y czy asapy, bieganie daje szansę wyjść z tej karuzeli. Obniżysz stres, a dzięki zastrzykowi energii poradzisz sobie z napiętym grafikiem. Musisz jednak pamiętać, że tutaj nie ścigają Cię wyniki i limity, które trzeba wypełnić, żeby zadowolić szefa. Ma być przyjemność. Mocne bieganie dodatkowo obciąży Cię psychicznie. Zamiast sobie ulżyć, wrócisz i padniesz plackiem. Najlepszy będzie około półgodzinny bieg w swobodnym tempie w zielonej okolicy. Odświeżysz głowę i szybciej ogarniesz wszystkie fakapy.

Inny trening

Kiedy odczuwasz jeszcze efekty innego mocnego treningu z dnia poprzedniego, bieganie może być dobrym antidotum. Pozbędziesz się bólu mięśni szybciej niż podczas biernego odpoczynku. Jest jednak zastrzeżenie: zrezygnuj z treningu, jeśli mimo rozgrzewki i wolniejszego tempa ból powoduje, że zmienia się Twoja technika i biegasz jak potrzaskany.

RW 09/2017

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Chcesz wyglądać seksownie i atrakcyjnie? Chcesz cieszyć się wspaniała sylwetką? Chcesz pokazać wszystkim, że możesz się zmienić? Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl Innowacyjne metody treningowe, nowoczesne plany żywieniowe, fachowa suplementacja. Podejście, które o lata świetlne wyprzedza konkurencje! Dzięki nim zmiany zachodzą ekstremalnie szybko! Wejdź na stronę najlepszego Trenera w Polsce: www.igortreneronline.pl który w ciągu tygodnia odmieni Twoje życie! Pozbądź się tłuszczu na zawsze, zbuduj piękna smukłą sylwetkę lub wspaniałe muskularne ciało! Pokaż na co Cię stać i wejdź na www.igortreneronline.pl !
    ~Adam, 2017-10-04 17:13:02
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij