Trening w domu

Poleć ten artykuł:

Chcesz cieszyć się korzyściami z siłowni, czyli lepszą sylwetką, mocniejszymi nogami i odpornością na kontuzje, bez wszystkich minusów tego przybytku? Oto prosty przepis na domowy fitness klub, z którego możesz korzystać bez ograniczeń, karnetu i ogłuszającej muzyki.

Jedną z najfajniejszych rzeczy w bieganiu jest wygoda. Żeby zacząć trening, właściwie trzeba tylko zwlec się z łóżka. Gdyby trening oporowy był równie prosty, pewnie częściej byłby w Twoim planie dnia. Kto powiedział, że tak nie może być? Wystarczy przekształcić piwnicę, garaż lub jeden pokój we własne centrum fitness.

Nie tylko zwiększasz szansę na to, że zabierzesz się w końcu za trening siłowy lub rozciąganie, ale również masz możliwość dostosować to miejsce do własnych potrzeb. Nie musisz płacić za sprzęt, którego nigdy nie użyjesz, lub za zajęcia, na które nigdy nie pójdziesz. Oto projekt domowej siłowni dla biegacza, kompleksowo wyposażonej w sprzęt, który poprawi technikę, pozwoli Ci szybciej biegać i uchroni Cię przed kontuzjami.

Niektóre sprzęty oznaczyliśmy jako "niezbędne" do typowych ćwiczeń przygotowujących do biegania. Inne nazwaliśmy "luksusowymi", co oznacza, że jeśli masz wolną gotówkę, to warto się na nie szarpnąć, żeby urozmaicić treningi.

 1.

Bieżnia mechaniczna (niezbędna)

Nie kupuj, jeśli wcześniej nie poćwiczysz na niej przynajmniej przez 20 min. Wybierz taką, która ma twardą, solidną podstawę - będzie najbardziej podobna do bieżni pod gołym niebem. Wiele nowych modeli posiada system absorbcji wstrząsów, ale niektóre z nich mogą być zbyt miękkie, a to nie pozwoli Ci się przygotować do biegania po drogach. Więcej na temat doboru bieżni i trenowania na nich możesz przeczytać w artykule "Rzut na taśmę" (RW nr 6/2010, str. 38).

 2.

Lustra (niezbędne)

Są wspaniałym punktem odniesienia. Umieszczenie bieżni naprzeciwko lustra pomoże Ci zauważyć niewłaściwą postawę ciała i ją skorygować. Najlepsze będą duże lustra ścienne, które na pewno zamówisz u każdego szklarza.

 3.

Atlas (luksus)

Jest podstawowym narzędziem do ćwiczeń w domu. Kiedy ćwiczysz sam, drążek bezpieczeństwa chroni Cię przed zbyt niskimi przysiadami lub przed upuszczeniem sztangi na klatkę piersiową. Jeśli masz szansę, to wybierz taki, który ma opcję wyciskania ciężaru nogami w pozycji siedzącej (to buduje czworogłowe uda). To bezpieczniejsze niż prostowanie nóg siedząc, które może przeciążać stawy, a nawet uszkodzić rzepkę.

Świetne są też maszyny wyposażone w system linek, co pozwala ćwiczyć nogi w płaszczyznach bocznych. Wielu biegaczy ma słabe biodra, ponieważ biegamy po linii prostej i nie wzmacniamy przywodzicieli i odwodzicieli, które podtrzymują stawy.  

Tagi: trening | trening siłowy | siłownia | mięśnie | bieganie | bieżnia

Oceń artykuł:

3.5

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy