Runner's World poleca:

Utrzymaj motywację do biegania, stawiaj cele pośrednie

Poleć ten artykuł:

Zanim zagrasz w finale o największą stawkę, każdego dnia rozgrywaj spotkania eliminacyjne. Traktuj treningi jak małe zawody, a Twoja forma stopniowo będzie rosła. W ten sposób do pierwszej ligi dobiegniesz bez kontuzji i z ciągłym apetytem na nowe wyzwania.

Mini sukcesy

Biegacz z żyłką sportowca od takiego rekreacyjnego różni się tym, że stawia sobie wyzwania – np. przebiec maraton, pokonać 2 h w półmaratonie itd. Wiosna i początek sezonu biegowego to najlepszy moment, żeby odkurzyć postanowienia noworoczne.

Aby znowu nie poszły szybko w odstawkę, zbuduj drabinkę z mniejszych celów. Podzielenie głównego zadania na etapy – dzienne, tygodniowe i miesięczne – daje możliwość ciągłej kontroli, czy jesteś na dobrej drodze do ostatecznego sukcesu. Poza tym częściej możesz święcić triumfy. A wiadomo, że trudno się znudzić wygrywaniem.

Wyzwanie na każdy bieg

• Zostań rutyniarzem. Niech bieganie będzie obowiązkowym punktem dnia obok szczotkowania zębów. Wyznacz porę dnia, o której zawsze będziesz biegać, ulubioną trasę i ciuchy.

Zostaw małą furtkę. Ustaw sobie margines – około 10 minut na końcu treningu. Jeżeli będziesz dobrze się czuł, wykonasz mocniejszy akcent (np. sprinty) lub pobiegniesz kawałek dalej; jeżeli gorzej, szybciej skończysz.

Wyzwanie na każdy tydzień

Dąż do 3 x 30. Celuj w trzy treningi w tygodniu: tyle ruchu pozytywnie wpłynie na Twoją kondycję i wyniki. Na początku nie skupiaj się tak bardzo na intensywności ćwiczeń – ważne, żeby w ogóle wychodzić i biegać przez około 30 minut.

Dodaj specjalizację. Jak poczujesz się pewniej, biegi pokonywane w jednostajnym tempie zastąp specjalizacją – np. we wtorki rób podbiegi, a w czwartki podkręć nieco tempo wykonując np. bieg progresywny. Pamiętaj, żeby jeden dzień zostawić luźniejszy.

Wyzwanie na każdy miesiąc

Nabij licznik. Wydłuż łączny dystans swoich biegów lub samych długich wybiegań w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Nie ma nic bardziej wzmacniającego niż przekraczanie bariery wytrzymałości.

Zapisz się na zawody. Zaplanuj w każdym miesiącu start. Pozytywne wibracje zawodów nastroją Cię do kolejnych treningów.

RW 04/2014

Tagi: jak utrzymać motywację | motywacja do treningu | cele treningowe

Oceń artykuł:

5.0

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij