[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Zimowy bieg w ciepłych krajach – jak się przygotować?

Planujesz biegowe wakacje w ciepłych krajach? Zanim staniesz na linii startu biegu organizowanego gdzieś pod palmami, musisz przygotować do tego swoje ciało, przyzwyczajone już do polskich, jesienno-zimowych chłodów. Zobacz, jak przygotowywać swój organizm do takiego startu we własnej łazience.

Jak przygotwać się do biegu w ciepłych krajach? Do zimowego biegu w ciepłych krajach możesz przygotować się także w Polsce - i to nie wychodząc ze swojej łazienki (rys. Janne Iivonen).

Nieubłaganie zbliżają się chłodne, zimne, a nawet mroźne dni. Ale są szczęściarze, którzy już mają zarezerwowane jakieś biegowe ferie w ciepłych krajach. Słoneczko, szorty i parasolki w drinkach na linii mety... Można pomarzyć. Ale nawet do takich rajskich warunków warto się przygotować w naszej aurze, nawet kiedy już śnieg pojawi się za oknami.

Jeśli masz w planach taki start, to pamiętaj, że, trenując w naszym klimacie, będzie Ci dużo trudniej znów dobrze pobiec w warunkach cieplarnianych. Weź to pod uwagę, celując w jakiś wynik. Jak bardzo musisz go zmodyfikować, zależy od Twojej formy, ale negatywny wpływ temperatury, wilgotności i słońca jest faktem. Może brzmi to trochę zniechęcająco, ale nie odwołuj jeszcze swojego wyjazdu! Odrobina wysiłku wystarczy, by przygotować się do takiego startu we własnym domu.

REKLAMA

Czytaj też: ABC treningu: bieganie na urlopie

Ubierz się „na cebulkę” - warstwowo

Jeśli trenujesz na bieżni mechanicznej, to biegaj na niej w ciepłym pomieszczeniu (gdy trenujesz w domu). Większość klubów jest jednak klimatyzowana, dlatego biegając w siłowni, ubierz na siebie więcej warstw ubrań, tak jak bokserzy zbijający wagę. Ubierz tyle ciuchów, żeby czuć się jak podczas ciepłego, letniego dnia. Ale bez przesady – nie chcesz się przecież przegrzać.

Zgraj wszystkie klocki

O ile trening od 60 do 100 minut przynosi najwięcej korzyści, to krótsze sesje też są wartościowe. Przecież ostatnie treningi przed startem są luźne, a tempo konwersacyjne jest jak najbardziej OK. Wykorzystaj ten bieg także na trening żywienia i nawadniania, by przyzwyczaić żołądek do płynów i żeli w upale. Pij mało, ale co 10-15 min – przecież w chłodniejszym klimacie robisz to co 20-30 min.

Aklimatyzacja do wysokich temperatur

Adaptacja do ciepła pozwoli Twojemu organizmowi wyprodukować odpowiednią ilość czerwonych ciałek krwi i pomoże podnieść poziom chłodzenia potem na wyższy poziom. Potrzebujesz przynajmniej 5 dni treningu w gorącu, by zauważyć korzyści. Oczywiście 7-10 jest jeszcze lepsze i nie musi to być 7 dni z rzędu, ale unikaj więcej niż 2 dni przerwy między takimi gorącymi sesjami.

Zobacz: Bieganie a upał. Jak trenować w wysokich temperaturach?

Bierz długie, gorące kąpiele

Najnowsze badania pokazują, że zanurzenie się na 40 minut w gorącej wodzie zaraz po 40-minutowym biegu w normalnej temperaturze przyspiesza adaptację do wysokich temperatur. Równie dobrze może oczywiście zadziałać sauna. Aby osiągnąć widoczne rezultaty, warto trzymać ciało w gorącym środowisku przez przynajmniej 30 minut, więc przygotuj się na odmoczone paluchy.

RW 10/2017

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij