Runner's World poleca:

10 sposobów na radzenie sobie z bólem

Poleć ten artykuł:

Powiedzmy sobie prawdę w oczy: długie bieganie oznacza wysiłek, zmęczenie, a nawet ból. I chociaż mówią, że cierpienie uszlachetnia, to nie musisz się z nim tak zupełnie godzić. Oto 10 punktów zapalnych i 10 sposobów na ugaszenie bólu.

1. Glątwa

Czujesz: Twój mózg spowija mgła, masz zawroty głowy.

Dlaczego: Dopadła Cię hipoglikemia; wątrobie zabrakło glikogenu i nie potrafi utrzymać odpowiedniego poziomu glukozy we krwi.

Sposób: Zjedz coś lub wypij słodki napój. W ramach bonusu zmniejszy się też odczuwanie bólu.

2. Odwodnienie

Czujesz: Dyszysz jak lokomotywa, w ustach masz Saharę, a serce bije Ci coraz szybciej.

Dlaczego: Proste jak drut - straciłeś za dużo wody.

Sposób: Pij! Najlepiej wodę, ale jeśli masz ochotę na coś innego - pij, co chcesz. Ale nie w litrami naraz, bo możesz doprowadzić do zatrucia wodą, które może spowodować hiponatremię, czyli śmiertelnie groźne obniżenie się poziomu sodu we krwi.

3. Pożar w mięśniach

Czujesz: Mięśnie pieką, jakby płonął w nich ogień.

Dlaczego: Teoretycznie wszedłeś w fazę wysiłku beztlenowego, ale wielu uczonych skłania się raczej ku tezie, że to Twój mózg ostrzega Cię przed przekroczeniem granic fizjologicznych i daje sygnał do zwolnienia.

Sposób: Lepiej zwolnij, bo inaczej będzie po balu.

4. Kolka

Czujesz: Przeszywający ból pod żebrami.

Dlaczego: Hipotez jest tysiąc. Najczęściej uważa się, że jest to skurcz przepony.

Sposób: Oddychaj przeponą, wypychając brzuch przy wdechu i wciągając go przy wydechu.

Tagi: bieganie | ból | odwodnienie | odciski | kolka | ból mięśni | kryzys na trasie | ból goleni | skurcze

Oceń artykuł:

1.0

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij