Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

5 ćwiczeń dla siedzących w pracy

Krzesło nie jest przyjacielem biegacza. Kiedy siedzisz na nim przez kilka godzin w ciągu dnia, zamienia się wręcz w narzędzie tortur dla mięśni. Oderwij się na kilka chwil i rozruszaj. Spróbuj tych prostych ćwiczeń. Nie martw się spojrzeniami kolegów z pracy – przyzwyczają się.

Ćwiczenia dla pracowników fot. Mitch Mandell 2015

Po 8 godzinach siedzenia przy komputerze czujesz, że Twoje mięśnie są ścierpnięte do granic i w niczym nie przypominają napędu, który nosi Cię po kolejne życiówki. Są ociężałe i zmęczone, choć nieużywane przez te kilka godzin. Najprostszą receptą na to jest ruszenie się co jakiś czas.

Jak potrzebujesz więcej argumentów, przeczytaj dlaczego trzeba odrywać się od krzesła: Czy siedzenie jest groźne jak palenie?

W rozruszaniu mięśni pomogą Ci te ćwiczenia. Możesz je zrobić w przerwie w pracy lub dodać do Twoich ćwiczeń wzmacniających. Rób wtedy 3 serie po 30 powtórzeń najlepiej 3 razy w tygodniu.

1. Skręt bioder

Wzmacnia nogi i biodra.

fot. Mitch Mandell

Ruch: Owiń taśmę wokół stopy (możesz siedzieć) i powoli rotuj stopą w lewo i w prawo.

2. Unoszenie nogi

Siedzenie to poddanie się grawitacji. To ćwiczenie wzmocni Twoje nogi i mięśnie korpusu, które pomagają utrzymać prostą sylwetkę.

fot. Mitch Mandell

Ruch: Oprzyj się przedramionami o stół. Unieś jedną nogę do tyłu (do kąta około 45 stopni), napinając mięśnie pośladków. Powoli wróć do pozycji startowej.

3. Ściskanie piłki

Godziny za biurkiem mogą mieć wpływ na pojawienie się “kolana biegacza”. Ten ruch pomaga w utrzymaniu prawidłowej pracy tego stawu.

fot. Mitch Mandell

Ruch: Siedząc na krześle, ściśnij kolanami małą piłkę. Nie puszczając jej, wyprostuj jedno kolano i wytrzymaj chwilę w tej pozycji, zanim opuścisz nogę na podłogę.

4. Pompowanie kostki

Wzmacnia i rozciąga mięśnie wzdłuż goleni. Może być również wykonywane bez taśmy.

fot. Mitch Mandell 2015

Ruch: Owiń taśmę wokół stopy. Powoli ruszaj palcami stóp do siebie i od siebie.

5. Skręty tułowia

fot. Mitch Mandell

To ćwiczenie wzmacnia mięśnie wzdłuż kręgosłupa.

Ruch: Stań i wyprostuj przed sobą ramiona. Skręcaj tułów w lewo i w prawo.

RW 04/2013  

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij