Runner's World poleca:

Sposób na obolałe mięśnie: 5 ćwiczeń na szybszą regenerację

Poleć ten artykuł:

Active Release Therapy, czyli technika aktywnego rozluźniania, to rodzaj masażu, który zmniejsza napięcie mięśni i przyspiesza ich powrót do pełnej sprawności. Skorzystaj z poniższych ćwiczeń, by przyspieszyć swoją regenerację i uniknąć kontuzji.

Techniki ART (ang. Active Release Therapy) od 20 lat są stosowane przez zawodowych masażystów w triathlonie. Dziś, dzięki technikom automasażu ART opracowanym przez Roba DeStefano, doświadczonego terapeutę i triathlonistę, możesz rozmasować się samodzielnie.

Metoda ta polega na tym, że, uciskając mięsień, napinasz go i rozluźniasz. Wykorzystaj tę metodę, kiedy chcesz – może być przed, w trakcie, a także, oczywiście, po biegu. Efekty murowane.

Ramiona

1. Unieś jedno ramię przed sobą. Drugą ręką uciśnij mięsień biegnący od karku do barku, a następnie przenieś dłoń wyprostowanej ręki na okolicę lędźwiową.

2. Nie zmniejszając nacisku, pochyl głowę w przeciwną stronę. Wyprostuj głowę, wyprostuj i unieś ramię, przesuń palce uciskające mięsień o kilka centymetrów w stronę karku. Powtarzaj ćwiczenie, stopniowo przechodząc od barku do karku. Gdy skończysz, zmień rękę i wykonaj taką samą serię ćwiczeń jeszcze raz.

Tagi: ART | masaż po treningu | obolałe mięśnie po bieganiu | regeneracja po bieganiu

Oceń artykuł:

5.0

Skomentuj (0)

Brak komentarzy
dodaj pierwszy komentarz

Runner's WorldPorady dla biegaczy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij