Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

9 zaskakujących zalet biegania

Jasne, bieganie jest zdrowe, nic nowego. Czy znasz jednak wszystkie pozytywne strony swojego wieczornego truchtania? Poznaj 9 zaskakujących przykładów na to, jak korzystnie bieganie wpływa na Twoje ciało i ruszaj na trening, bo warto!

fot. lzf 2014/shutterstock.com

1. Chrząstka rośnie!

Nie słuchaj narzekaczy – bieganie nie zniszczy Twoich kolan. Prawdopodobnie jest wręcz przeciwnie: badania naukowców z Australia’s Monach University sugerują, że bieganie może być impulsem do wzrostu chrząstki. To zaś chroni Cię przed zapaleniem stawów.

2. Wyostrza słuch

Badacze z Bellarmine University odkryli, że kobiety dbające o swoją formę miały o 6 procent lepszy słuch niż ich mniej wysportowane koleżanki. Aktywność fizyczna usprawnia krążenie w uchu, co zapewnia lepszy dopływ substancji odżywczych wspomagających słyszenie.

3. Chroni skórę

Według naukowców z Rutgers University, myszy, które piły wodę z kofeiną, a następnie biegały, miały mniejszą ilość guzków nowotworowych na skórze niż gryzonie, które dostały tylko wodę z kofeiną lub tylko biegały. Kofeina i ćwiczenia to sposób na mniejszą ilość rozwijających się chorych komórek.

4. Zapomnij o migrenie

Odłóż środki przeciwbólowe i idź pobiegać. Badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Goeteborgu pokazują, że osoby cierpiące na migrenę doświadczały o wiele mniej bólów głowy, gdy biegały 40 minut trzy razy w tygodniu przez trzy miesiące.

5. Regeneruje mięśnie

Masa mięśniowa zmniejsza się z wiekiem – czy aby na pewno? Naukowcy z University of Illinois odkryli, że bieganie aktywuje rodzaj komórek macierzystych, które biorą udział w procesie tworzenia mięśni. Fakt ten może być kluczem do zapobiegania utracie mięśni z wiekiem.

6. Łagodzi stres

Czujesz nerwy przed ważnym spotkaniem biznesowym? Idź pobiegać. Naukowcy z Southern Methodist University twierdzą, że ludzie reagują na stres łagodniej, gdy uprawiają regularnie intensywne ćwiczenia aerobowe.

7. Zapobiega nowotworom

Fińscy badacze poddali badaniom 2560 mężczyzn w średnim wieku przez ponad 17 lat i odkryli, że ci najbardziej aktywni fizycznie byli najmniej narażeni na śmierć z powodu choroby nowotworowej, zwłaszcza przewodu pokarmowego i płuc. Im bardziej intensywne ćwiczenia, tym lepiej.

8. Mocniejszy mózg

Aby sprawdzić, jaki jest wpływ poszczególnych czynników na funkcje umysłowe, naukowcy z University of Illinois testowali na myszach pikantne jedzenie, nowe zabawki i kółka do biegania. To właśnie te ostatnie były jedynym bodźcem, który poprawiał funkcje poznawcze gryzoni.

9. Wzmacnia kości

Wiadomo, że ćwiczenia z ciężarami wzmacniają gęstość kości, co chroni nas przed złamaniami i osteoporozą. Naukowcy z University of Missouri twierdzą zaś, że to aktywności o dużej intensywności (jak bieganie) oferują największe korzyści ochronne.

RW

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Cheap Low Cost Viagra On Line Bentyl Ibs Can I Purchase Can You Buy Genuine Viagra Online 47 cialis online pharmacy Supersaver Meds Propecia Esterilidad Buy Levitra Levitra Rezeptfrei In Holland viagra Priligy Duracion Route Of Administration Amoxicillin Prescription For Diflucan online pharmacy Cheap Viagra Europa Doxycycline Buy Online Reviews Injectable Amoxicillin Manufacturers Buy Arimidex No Prescription On Line Isotretinoin cialis Cialis Pharmacie Moins Cher List Legitimate Online Pharmacies Priligy Cvs Cialis Au Meilleur Prix Levothyroxine Canada No Prescription cialis online Celexa Canadian Pharmacy Propecia Side Effects Treatment Kamagra Buy Online what do kamagra tablets look like Canadian Pharmacy India Effets Cialis Viagra Cialis Viagra Propecia No Prescription Zocor Acheter Cialis Ligne Andorre generic cialis Order Amoxicillin Online Amoxicillin Std Dosage viagra Viagra 100mg Import Reimport Buy Wellbutrin Online Philippines
    ~RuslRooto, 2017-02-05 07:54:45
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij