Nie możesz pobiec w zawodach? Zobacz, jak odzyskać wpisowe

Nie możesz wystartować w maratonie z powodu kontuzji? Sprawdź, jaką procedurę „wypisania się” z zawodów przewidział ich organizator. Dzień przed biegiem forsę raczej mało kto Ci odda, ale rezygnacja z rozsądnym wyprzedzeniem na pewno zwiększy Twoje szanse.

Nie możesz pobiec w zawodach? Zobacz, jak odzyskać wpisowe shutterstock.com
fot. shutterstock.com

Wczytaj się dokładnie w regulamin biegu. Co ciekawe, organizator nie może zawrzeć klauzuli o niezwracaniu wpisowego, ale też nie musi na tydzień przed imprezą zwracać Ci kasy.

REKLAMA

„Co do zasady postanowienie regulaminu, zgodnie z którym w przypadku rezygnacji z zawodów przez biegacza (konsumenta) organizator (o statusie przedsiębiorcy) zastrzega sobie prawo do niezwracania uiszczonej opłaty, stanowi klauzulę niedozwoloną w rozumieniu art. 3853 kc. Niedozwolone są zapisy, które wyłączają obowiązek zwrotu konsumentowi uiszczonej zapłaty za świadczenie niespełnione w całości lub części, jeżeli konsument zrezygnuje z zawarcia umowy lub jej wykonania.

Z drugiej organizator także jest chroniony, jeśli po wpłacie biegacza, w ramach realizacji swojego zobowiązania, wykonał na jego rzecz określone usługi, np. zakup polisy ubezpieczeniowej, koszulki startowej itd. Trzeba zatem uznać, że w razie rezygnacji biegacza należy mu się zwrot pieniędzy za część niezrealizowaną, zaś organizator może zatrzymać kwotę odpowiadającą faktycznie poniesionym kosztom (polisa, koszulka, medal)” – tłumaczy Maciej Broda z Kancelarii Prawa Sportowego i Gospodarczego Dauerman z Wrocławia.

Zdaniem RW, trzymając się kodeksu cywilnego i zdrowego rozsądku, masz małe szanse odzyskać wpisowe na tydzień przed imprezą, bo organizator zapewne już wszystko kupił, ale na kilka miesięcy przed startem możesz spróbować powalczyć. Zanim pójdziesz na noże, postaraj się jednak dogadać.

RW 06/2015

Zobacz również:
Doskonale wiesz, że ćwiczenia siłowe pomagają zmaksymalizować efekty Twoich treningów biegowych, a do tego redukują ryzyko kontuzji i pomagają pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej. Możesz jednak nie wiedzieć, na którymi z ponad 650 mięśni swojego ciała powinni w pierwszej kolejności pracować biegacze. Ale od tego masz nas i nasz trzyczęściowy poradnik treningu siłowego dla biegaczy. W tej części znajdziesz ćwiczenia, którymi wzmocnisz kluczowe partie mięśniowe swojego korpusu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA