[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.8

5 prostych patentów na gotowanie w wersji light

Bieganie jest świetnym sposobem na odchudzanie, ale jeszcze lepsze efekty daje w połączeniu ze zdrową dietą. Zanim przewrócisz cały swój jadłospis do góry nogami (warto!), zobacz, jakie zmiany możesz wprowadzić w swoim gotowaniu od ręki, żeby jeść smacznie, ale mniej kalorycznie.

Gotowanie w wersji light fot. Iryna Denysova 2014/shutterstock.com

1. Kupuj ser odtłuszczony

Coraz częściej w polskich sklepach spożywczych można kupić odtłuszczone sery żółte - zastąp nimi zwykły żółty ser, aby zmniejszyć ilość kalorii, których dostarczasz sobie z tym rodzajem nabiału. Część z nich smakuje bardzo podobnie jak tradycyjne sery, więc Twoje kubki smakowe na tej zamianie nie ucierpią. Unikaj też serków topionych, chyba że na opakowaniu widnieje napis "light" i faktycznie mają mniej kalorii.

REKLAMA

2. Sosy do wszystkiego

Keczup, musztarda, sosy salsa - te dodatki są błogosławieństwem dla osób na diecie. Nie ma w nich tłuszczu, mają znikomą ilość kalorii i poprawiają smak wszystkich potraw. Przy tym keczup jest źródłem likopenu, który zwalcza szkodliwe wolne rodniki, gorczyca z musztardy wspomaga pracę układu pokarmowego, a salsa - w zależności od rodzaju - zawiera sporo warzyw i owoców, które wzbogacą Twoją dietę o dodatkowy błonnik.

3. Kilka kropel oliwy

To właśnie oliwa z oliwek jest jedną z głównych przyczyn, dla których mieszkańcy basenu Morza Śródziemnego niezwykle rzadko chorują na serce. Jest pełna zdrowych jednonienasyconych kwasów tłuszczowych i uważana za istotny czynnik obniżający poziom złego cholesterolu LDL we krwi. Zmniejsza dzięki temu ryzyko wystąpienia chorób krążenia i nowotworów. Kupuj oliwę, która pochodzi z pierwszego tłoczenia na zimno.

4. Grilluj zamiast smażyć

Podczas smażenia potrawa nasiąka tłuszczem, na którym jest przyrządzana, a to oznacza, że po zdjęciu z ognia ma znacznie więcej tłuszczu i kalorii niż gdy lądowała na patelni. Podczas grillowania tłuszcz z mięsa się wytapia, więc Twój kawałek mięsa albo ryby jest "lżejszy", kiedy go z rusztu zdejmujesz. Pamiętaj, by zawsze grillować na aluminiowych tackach, bo tryskający z ognia tłuszcz zawiera trujące substancje.

5. Używaj tylko białek

Jajka to rewelacyjne źródło białka do budowania mięśni, ale niestety ma też sporo tłuszczu, skupionego niemal w całości w żółtku. I teraz trochę matematyki. Jedno średnie jajko ma 70 kcal, 5,5 g białka i 5,2 g tłuszczu. Jeśli jednak zamiast całego jajka weźmiesz tylko białka z dwóch jaj, wyeliminujesz z potrawy 38 kcal i 5 g tłuszczu, a zwiększysz ilość białka o 2 g.

RW 01/2007

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij