[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Co jeść po bieganiu? Najsilniejsze naturalne antyoksydanty

Oto najlepsze produkty wspierające ciało w walce z efektami ubocznymi intensywnych treningów. Mają pełno antyoksydantów przyspieszających regenerację, walczących ze zmęczeniem i komórkami rakowymi. Zobacz, jak doładować swoje zdrowie żywnością typu „superfood”. 

przeciwutleniacze dla sportowców, co jeść po treningu, regeneracja po treningu, najlepsze jedzenie dla biegacza Superbohaterowie: Przeciwutleniacze to produkty, które mogą pomóc odeprzeć atak armady wolnych rodników (fot. Mitch Mandel).

Sezon rozkręca się z dnia na dzień, na liczniku masz coraz większy tygodniowy przebieg. Intensywniejsze treningi to oczywiście lepsze wyniki, ale również przyspieszona produkcja wolnych rodników w Twoim ciele. Łącząc się z innymi składnikami ciała, te niestabilne cząsteczki mogą powodować uszkodzenie komórek mięśniowych oraz DNA. W dłuższym okresie ich oddziaływanie może utrudniać regenerację po intensywnym treningu, zwiększyć ryzyko kontuzji czy rozwoju różnych choróbsk.

Przyspieszenie produkcji wolnych rodników może być dodatkowo stymulowane promieniami UV czy smogiem. Jak odeprzeć taki atak? Najlepszym sposobem na ochronę własnego ciała jest spożywanie antyoksydantów.

REKLAMA

Warzywa i owoce to naturalne pochłaniacze rozszalałych rodników. Ich mocarne właściwości niestety nie trwają długo – tylko przez kilka dni świeżości. Warto zatem wyposażyć się w inne produkty, które dorównują im swoją mocą.

Czarny ryż

Według naukowców z Louisiana State University Agricultural Center, pełnoziarnisty czarny ryż jest przepełniony antocyjanami odpowiedzialnymi za jego ciemnofioletowy odcień. To ta sama substancja chemiczna, która nadaje odcień borówkom i jagodom, powszechnie uznawanym jako wsparcie w prewencji nowotworów oraz chorób układu krążenia.

Wzmocnij działanie: Wymieszaj ugotowany czarny ryż z pieczonymi burakami, brokułami, papryką konserwową i podsmażonymi plasterkami cukinii. Polej sosem balsamicznym, dopraw solą i pieprzem. Podawaj schłodzone.

1 2 3
STRONA 1 z 3

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij