[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Dieta na biało: kasza manna i 9 innych hitów

Kolorowe warzywa nie są jedynymi, które mają sporo witamin. Takie białe tuzy, jak kefir, chrzan czy pieczarki również mogą pochwalić się potężną dawką mocy i substancji odżywczych. Oto 10 produktów o barwie zblizonej do śniegu, które warto włączyć do swej diety.

Jasne produkty fot. Rodale Images 2015

1. Kalafior: Bogaty w błonnik i kwas foliowy, które wspomagają trawienie, oraz w witaminę C i związki mogące zapobiegać niektórym rodzajom nowotworów.

Dobry pomysł: Ugotuj na parze i potłucz (jak ziemniaki). Podawaj z pieczoną rybą.

REKLAMA

2. Serek wiejski: Zawarte w nim białko wyjątkowo skutecznie pomaga odbudować mięśnie.

Dobry pomysł: Dodaj do koktajlu lub posyp orzechami, ziołami i pomidorami.

3. Kasza manna: 45 g kaszy manny jest w stanie dostarczyć tyle białka, co jajko i 30 g węglowodanów. Zaspokaja też 25% Twojego dziennego zapotrzebowania na błonnik.

Dobry pomysł: Dodaj migdały i mleko, aby uzyskać większą ilość białka.

4. Chrzan: Swój gryzący smak zawdzięcza związkowi o działaniu ochronnym – sinigrynie. Według badań może on zapobiegać wzrostowi komórek nowotworowych.

Dobry pomysł: Pokrój świeży chrzan na cienkie paski i smaż krótko na mocnym ogniu, mieszając. Podaj na kanapkach.

5. Orzechy makadamia: Według badań spożywanie garstki tych orzechów dziennie zmniejsza ryzyko chorób serca.

Dobry pomysł: Opiecz lekko i podsmaż na patelni. Posyp nimi jogurt i owoce.

6. Ziemniaki purée: Ulubieńcy biegaczy – ziemniaki purée – dostarczają węglowodanów odbudowujących glikogen (35 gramów na kubek), nie wspominając już o tym, że pokrywają ¼ Twojego dziennego zapotrzebowania na witaminę C.

Dobry pomysł: Potłucz wyszorowane ziemniaki ze skórką i dodaj kefi r zamiast śmietany.

7. Pieczarki: Niektóre odmiany pieczarek są hodowane przy promieniowaniu UVB, dzięki czemu grzyby te produkują witaminę D, która wzmacnia kości i układ odpornościowy.

Dobry pomysł: Podsmaż lekko z cebulą i czosnkiem, posyp pietruszką. Świetny dodatek do dania głównego.

8. Kefir: Przepełniony dobrymi dla zdrowia bakteriami, jeden kubek kefiru dostarcza 11 gramów białka i zaspokaja 25% dziennego zapotrzebowania na wapń i witaminę D.

Dobry pomysł: Używaj kefiru do zup w proporcji: 1 kubek kefiru na 6 kubków zupy.

9. Biała fasola: Jeden kubek zawiera 36 g zwiększających produkcję glikogenu węglowodanów oraz 10 g błonnika. To właśnie błonnik przyspiesza uwalnianie hormonu hamującego apetyt.

Dobry pomysł: Ugotowaną fasolę utrzyj na gładką masę z czosnkiem i oliwą z oliwek. Używaj do smarowania pieczywa.

10. Biała cebula: To popularne warzywo jest bogate w kwercetynę, która – jak wskazują badania – redukuje stany zapalne spowodowane intensywnymi ćwiczeniami.

Dobry pomysł: Opiecz, podsmaż lekko lub upiecz na ruszcie, aby zachować kwercetynę.

Postaraj się włączyć na stałe do swojej diety przynajmniej jeden z wyżej wymienionych produktów. Nie poprzestawaj jednak tylko na białych barwach - kompletna dieta składa się z pokarmów tak jasnych, jak i kolorowych. Zobacz, na które warzywa i owoce warto postawić.

Farbowane lisy

Tych produktów unikaj. Choć biała barwa wskazywałaby na ich zgodność z naszą tezą, każdy z poniższych przysmaków to pułapka!

• Cukier: Zawierający antyoksydanty miód bije rafinowany cukier na głowę.

Brie: 30 g to 100 kcal; lżejszym wyborem jest kozi ser.

Biała czekolada: Ciemna ma flawonoidy, biała – nie. Za to kalorii moc.

RW 01-02/2014

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij