[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

REKLAMA

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Dlaczego warto jeść awokado? Walory zdrowotne i wartości odżywcze

Awokado po prostu wymiata: jest bogatym źródłem witamin, poprawia parametry krwi odpowiedzialne za wydolność i łagodzi stany zapalne mięśni. Zobacz, dlaczego jeszcze warto jeść awokado i jak wkomponować je do swojego codziennego menu.

Walory zdrowotne i wartości odżywcze  awokado Awokado dostarcza nam nie tylko cenne witaminy - jest również doskonałym źródłem miedzi i cynku oraz przeciwutleniających barwników. (fot. Getty Images)

„Journal of the American Heart Association” opublikował badania, które dowodzą, że dieta zawierająca jedno awokado dziennie pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu LDL, chroniąc przy tym przed chorobami układu krwionośnego i podnosząc moc. Porównano trzy rodzaje diet: o małej zawartości tłuszczu, o średniej ilości tłuszczu bez awokado oraz z nim. Najskuteczniejsza okazała się ta ostatnia. Naukowcy z Pennsylvania State University uważają, że prozdrowotny efekt przynoszą jednonienasycone kwasy tłuszczowe, w które bogate są owoce awokado. Dobrym źródłem tych kwasów są również oliwa z oliwek czy orzechy (włoskie, migdały, laskowe i nerkowca).

Niektórzy biegacze unikają jedzenia awokado, tłumacząc to dużą zawartością tłuszczu w owocu (21 g/1 szklankę). To błąd, ponieważ większość tłuszczów roślinnych to te zdrowe dla serca jedno- i wielonienasycone, a one pomagają obniżać poziom tzw. złego cholesterolu w organizmie.

REKLAMA

Przy wyborze kieruj się dotykiem. Awokado powinno być miękkie, ale nie gąbczaste. Jeśli jednak nie uda Ci się znaleźć odpowiedniego, awokado dojrzeje i jego miąższ zmięknie po dwóch dniach pozostawienia w temperaturze pokojowej. Szukaj owoców o chropowatej skórce, kolorystyką wahającą się od zielonego do ciemnofioletowego, a jeśli masz okazję spróbować, wybierz te o najbardziej kremowym miąższu.

Wypróbuj: Przepis na fusilli z bazylią, pomidorami i sosem z awokado

5 prostych patentów, jak zakomponować 1 awokado dziennie w biegowej diecie

  1. Rozsmaruj miękkie awokado jak masło na kromce chleba. Połóż plaster chudej szynki.
  2. Dodaj pokrojone w kostkę awokado do sałatki z sałaty lodowej, pomidorów i oliwek.
  3. Do obiadu ułóż kawałki pokrojone w łódki obok porcji grillowanego fileta z kurczaka.
  4. Dorzuć do zielonego, pobiegowego koktajlu – razem ze szpinakiem i jarmużem.
  5. Na kolację zrób pastę na razowy chleb z awokado, soku z cytryny i szczypty pieprzu.

Szybki przepis na awokado:

Pasta guacamole to najlepszy i najprostszy sposób, aby cieszyć się smakiem awokado. Zetrzyj dwa awokado i wymieszaj z dwiema łyżkami drobno posiekanej czerwonej cebuli, połową szklanki pomidorów pokrojonych w kostkę, połową drobno posiekanej papryczki jalapeño, dwoma ząbkami czosnku przeciśniętymi przez praskę, drobno posiekaną kolendrą, trzema łyżkami soku z limonki, solą i pieprzem. Podawaj z nachosami lub tortillą.

RW 04/2017, 04/2012

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij