REKLAMA

Flawonoidy - sojusznicy Twojego odchudzania

O prozdrowotnych zaletach flawonoidów naukowcy rozpisują się od lat. Niedawno okazało się również, że mogą Ci pomóc w utrzymaniu zdrowej masy ciała. Zobacz, skąd je wziąć i jak mogą pomóc Ci w utrzymaniu zdrowia i formy.

Flawonoidy - sojusznik Twojego odchudzania baibaz/shutterstock.com
fot. baibaz/shutterstock.com

Flawonoidy, czyli fitozwiązki występujące w owocach i warzywach, które pełnią w roślinach funkcje naturalnych barwników i środków owado- i grzybobójczych – to jedne z najważniejszych substancji o właściwościach antyoksydacyjnych i przeciwzapalnych. Ale nowe badania pokazują, że mogą być też cenne dla zdrowego odchudzania się. Analiza diety ponad 9,5 tysiąca dorosłych osób dowiodła bowiem, że istnieje związek między dietą bogatą we flawonoidy a niższym indeksem masy ciała BMI i mniejszym obwodem pasa.

REKLAMA

Wyróżnia się 5 grup flawonoidów, które przynoszą nieco inne korzyści. Zobacz, co wkładać w sklepie do koszyka, by zmaksymalizować ich pozytywny wpływ na masę Twego ciała.

Flawonole

Występowanie: w cebuli, sałatach

Działanie: Flawonole stymulują produkcję tlenku azotu, który zwiększa wydolność aerobową. Wspierają naczynia krwionośne.

Flawony-3-ls

Występowanie: w jabłkach, bananach

Działanie: Niwelują szkody wyrządzane przez promieniowanie UV. Zaliczane do najsilniejszych antyoksydantów.

Flawony

Występowanie: w paprykach, selerze

Działanie: przede wszystkim przeciwzapalne i przeciwbakteryjne.

Flawanony

Występowanie: w pomarańczach, grejpfrutach

Nowe badania sugerują, że chronią układ nerwowy. Wzmacniają również wątrobę i poprawiają jakość krwi.

Antocyjanidyny

Występowanie: w borówkach, truskawkach i owocach leśnych

Działanie: Pomagają zmniejszyć ryzyko cukrzycy oraz chorób układu sercowo-naczyniowego.

RW 11-12/2019

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA